شرکت ارائه دهنده سیستم‌های انتخاباتی «دومینیون» از «سیدنی پاول» وکیل سابق رئیس جمهور آمریکا به خاطر طرح ادعاهای نادرست شکایت کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، دومینیون در شکایت خود آورده است، سیدنی پاول با طرح اتهامات بی‌اساس، اعتبار این شرکت را خدشه‌دار کرده و باید ۱.۳ میلیارد دلار غرامت پرداخت کند.

پاول مدعی شده بود عواملی از ایران و چین ماشین‌های دسته‌بندی آرای شرکت دومینیون را دستکاری کرده‌اند تا بتوانند آرای « دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا را به نفع «جو بایدن» رقیب دموکرات او تغییر دهند.

وی همچنین ادعا کرده بود شرکت انتخاباتی دمینیون با «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید ونزوئلا مرتبط بوده و اکنون نیز با رهبران این کشور همکاری می‌کند.

 نماینده شرکت دومینیون پیش‌تر اعلام کرده بود از زمانی که بحث تقلب در انتخابات آمریکا از سوی  ترامپ مطرح شده است، کارکنان آن به مرگ تهدید شده‌ و مورد آزار قرار گرفته‌اند.

در همین راستا «اریک کومر» از مقامات ارشد شرکت دومینیون از هواداران، وکلا و ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شکایت کرد.

ستاد انتخاباتی، وکلا و طرفداران ترامپ پس از شکست او در انتخابات مدعی شدند کومر با استفاده از موقعیتی که در شرکت دومینیون داشته، آرای مردم را به نفع «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات تغییر داده و باعث پیروزی او در انتخابات شده است.

از جمله افرادی که کومر از آن‌ها شکایت کرده است می‌توان به سیدنی پاول و «رودی جولیانی» از تیم حقوقی ترامپ، شبکه‌های «نیوز مکس»، «وان آمریکا نیوز» و همچنین «شنل ریون»، خبرنگار شبکه «او اِی اِن اِن» و «میشل مالکین» وبلاگ‌نویس و چند فرد دیگر اشاره کرد.