« ویلیام کوهن »، سناتور سابق جمهوری‌خواه ایالت مِین آمریکا و وزیر دفاع پیشین آمریکا تشکیل حزبی جدید در آمریکا را خواستار شد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، کوهن در مصاحبه‌ای تلاش «جاش هالی» قانون‌گذار این کشور برای اعتراض به آرای الکترال در جلسه مشترک کنگره در تاریخ ششم ژانویه را محکوم کرده و آن را «شرم‌آور» توصیف کرد.

این سناتور سابق آمریکایی، « دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا را به مدیر سیرکی تشبیه کرد که با چرخاندن شلاق فیل‌ها (نماد حزب جمهوری‌خواه) را مجبور می‌کند روی صندلی‌هایشان بایستند.

او در ادامه گفت: «آن‌ها باید بدانند که ترامپ چه در کاخ سفید باشد و چه نباشد، به شلاق زدن ادامه می‌دهد و آن‌ها هر بار مجبورند برای راضی کردن او و حامیانش روی چهارپایه بپرند».

کوهن که در زمان «بیل کلینتون» رئیس جمهور اسبق آمریکا سمت وزیر دفاع را بر عهده داشت گفت:‌ «شاید وقت آن رسیده باشد که جزبی جدید تشکیل دهیم. حزبی که نه تنها از حاکمیت قانون تبعیت کند، بلکه به مردم کشور که به آن‌ها رأی داده‌اند وفادار باشند».

به گفته کارشناسان، ترامپ از زمان روی کار آمدن در آمریکا نه تنها میان مردم این کشور تفرقه ایجاد کرده‌، بلکه در حزب خود نیز دو قطبی ایجاد کرده است.

در حال حاضر اعضای حزب جمهوری‌خواه بر سر حمایت از ادعاهای انتخاباتی ترامپ یا رد آن دچار اختلاف هستند. کار تا جایی پیش رفته که شماری از جمهوری‌خواهان از «مایک پنس» معاون ترامپ شکایت کرده و خواستار اعطای قدرت به او در سنا برای تغییر نتیجه انتخابات شده‌اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شد. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد اما او تاکنون از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید کرده است که بایدن با تقلب این انتخابات را برده است.