دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری انتخابات آمریکا گفت، زیر ساخت های آمریکا در وضع خوشایندی نیست و نظام آموزش و پرورش این کشور نیز کارایی خود را از دست داده است. ترامپ گفت: شرکت های آمریکایی باید بدانند که خارج شدن از آمریکا (برای سود بیشتر و خارج کردن فرصت های شغلی از این کشور) پیامدهایی دارد و باید با این پیامدها روبرو شوند، در این صورت آنان دیگر خروج از آمریکا به مقصد کشورهای دیگر را متوقف می کنند.

وی ادامه داد: زیرساختهای آمریکا برای ده سال آینده، نیازمند یک تریلیون دلار سرمایه گذاری است زیرا این زیرساخت ها در وضعیت بسیار ناخوشایندی قرار دارند. ما در کمتر هشت سال ریاست جمهوری اوباما، شاهد دو برابر شدن بدهی های ملی خود بودیم و ده تریلیون دلار به این میزان افزوده شد و در عین حال می بینیم که هیچ کاری نیز نشده است. جاده های ما وضع خوبی ندارند، پل ها، تونل ها، بیمارستان ها، مدارس همه در وضع بدی هستند و می بینیم که بیست تریلیون بدهی داریم که بیشتر از هر زمان دیگر است. بیمارستان کهنه سربازان ما در وضعیت خوبی قرار ندارد و با آنان رفتار مطلوبی صورت نمی گیرد. باید تلاش کنیم این وضعیت بهتر شود زیرا در حال حاضر با مهاجران بهتر از کهنه سربازان برخورد می شود و باید این موضوع رفع شود.

ترامپ گفت ما در بحث آموزش و پرورش نیز وضع نامطلوبی داریم و می توانید به فهرست کشورهایی مانند سوئد، نروژ، دانمارک یا چین و کشورهای مختلف که در صدر فهرست (بهترین نهادهای آموزشی قرار دارند) نگاه کنید می بینید ما در پایین قرار داریم و این در حالی است که ما برای دانش آموزان خود بیش از همه این کشورها هزینه می کنیم و این به روشنی نشان میدهد که نظام آموزشی ما دیگر جواب نمی دهد.

نامزد جمهوری خواهان بار دیگر با تاکید بر اینکه اصلاحات اوباما در حوزه بهداشت و درمان باید ملغی شود گفت شرکت های بیمه حاضر به رقابت با همدیگر نیستند و سیاستمداران نیز این امکان را به آنان نمی دهند. با این حال ما باید موضوع مدیریت بودجه بهداشت و درمان را به ایالت ها واگذار کنیم.

ترامپ: در حال حاضر ارتش ما به شدت تضعیف شده است. باید به وضعیت کهنه سربازان نیز رسیدگی شود. شاید کسی باور نکند ولی در روز، بیست و دو مورد خودکشی در میان آنها را شاهد هستیم.

ترامپ تصریح کرد ما نیازمند ارتشی قوی هستیم ولی در حال حاضر ارتش ما به شدت تضعیف شده است. باید به وضعیت کهنه سربازان نیز رسیدگی شود. شاید کسی باور نکند ولی در روز، بیست و دو مورد خودکشی در میان آنها را شاهد هستیم و این نشان می دهد باید به مشکلات آنان رسیدگی و این مشکلات حل شود. باید به آنان این امکان را داد که به پزشکی خصوصی مراجعه کند، در صورت نیاز به بیمارستان های دولتی یا خصوصی برود. رفتاری که در حال حاضر با آنان می شود قابل قبول نیست؛ باید رفتاری بهتر با آنان صورت بگیرد.