« حلوصی آکار » وزیر دفاع ترکیه و جمعی از فرماندهان نظامی این کشور روز چهارشنبه (دیروز) از اتاق عملیات مشترک نیروی زمینی ترکیه در مرز سوریه دیدن کردند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در این دیدار به همراه وزیر دفاع، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه نیز حضور داشت و این دیدار در شرایطی صورت گرفت که شمال سوریه و منطقه «عین عیسی» شاهد تنش فزاینده میان ارتش ترکیه و عناصر تروریستی همسو با این کشور با شبه‌نظامیان کُرد سوریه است.

حلوصی آکار در سخنای مدعی شد که ارتش ترکیه در انجام وظیفه خود در شمال سوریه و عراق موفق عمل کرده و عملیات‌های ارتش این کشور را در راستای حفظ امنیت و تمامیت ارضی ترکیه دانست و گفت که سال آتی میلادی نیز این روند ادامه خواهد داشت.

او افزود: «ترکیه مصمم است که به عملیات نظامی خود علیه سازمان‌های تروریستی در طول خط مرزی ادامه دهد». منظور وی گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) است.

به گفته منابع سوری، پس از سفر خلوصی آکار به نقطه مرزی با سوریه،  نظامیان ترکیه شامگاه چهارشنبه حملات خود را به مناطق اطراف شهر «عین عیسی» در استان رقه (شمال سوریه) و در شمال استان رقه و پنج کیلومتری مرز ترکیه افزایش دادند.

منطقه عین عیسی، در یک ماه گذشته شاهد تنش و درگیری‌های متعددی میان عناصر کُرد و تروریست‌های همسو با ترکیه بوده و از این رو کردهای سوریه، اقدام به استقرار استحکامات دفاعی در اطراف منطقه کرده‌اند.