« حلوصی آکار » وزیر دفاع ترکیه امروز شنبه با «صلاح الدین النمروش»، همتای لیبی ایی خود در شهر طرابلس، پایتخت لیبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که آکار بعد از ظهر امروز بعد از ورود به این شهر در رأس هیأتی نظامی بلندپایه با مقامات نظامی دولت وفاق ملی لیبی دیدارهایی داشته است.

دیدارها بین مقامات نظامی ترکیه و لیبی در سطح وزیران و هیأت‌ها صورت گرفت. این دیدارها همزمان بود با روز استقلال لیبی که طرف ترکیه‌ای این روز را به مقامات دولت وفاق ملی این کشور تبریک گفتند.

در این دیدار همچنین «یاشار گولر» و «محمد الحداد»، رؤسای ستاد ارتش ترکیه و لیبی نیز حضور داشتند. سفر آکار در رأس هیأت نظامی دومین سفر به ترکیه است. او پیشتر با وزیر خارجه ترکیه به این کشور آفریقایی سفر کرده بود.

پارلمان ترکیه سال گذشته اعزام نیرو به لیبی برای حمایت از دولت وفاق ملی لیبی را به تصویب رساند و هفته گذشته نیز حضور نیروهایش در لیبی را تمدید کرد.

کمک‌های نظامی و مستشاری ترکیه به دولت وفاق ملی لیبی طی دو سال گذشته باعث شد که این دولت خطر سقوط را در سایه حملات مداوم نیروهای تحت امر خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی که مورد حمایت کشورهای عربی مصر، امارات و عربستان سعودی است، دفع کند.