چهارشنبه (دیروز) همزمان با ورود وزرای دولت مستعفی – که برای تشکیل دولت ائتلافی جدید با متحدان امارات معرفی شده بودند- به فرودگاه عدن ، انفجاری مهیب در این فرودگاه رخ داد.

وزارت بهداشت دولت مستعفی تعداد تلفات این انفجار را حدود ۲۵ کشته و ۱۱۰ مجروح اعلام کرده است.

« محمد علی الحوثی » رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو شورای سیاسی انصارالله در واکنش به این موضوع در توییتر خود نوشت: یک کشور، توافق را منعقد می‌کند و کشوری دیگر خواستار به شکست کشاندن آن است.

توافق ریاض، توافق عربستان و امارات برای تقسیم قدرت در عدن و پایان دادن به درگیری نواب یکدیگر در جنوب یمن است که پنجم ماه اکتبر ۲۰۱۹ ( مهر ماه ۱۳۹۸) میان متحدان آنان در ریاض امضاء شد.

«محمد البخیتی»‌ عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن دیروز در واکنش به اتهامات دولت مستعفی یمن، تأکید کرد که انفجار در فرودگاه عدن ارتباطی به این جنبش ندارد.

معاون وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» شبه نظامیان جدایی‌طلب وابسته به امارات را مسئول و عامل انفجارهای امروز شهر عدن دانست.

«محمد قیزان» دیروز در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که نیروهای موسوم به «شورای انتقالی جنوب» مسئول انفجارها به فرودگاه یمن و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از افراد حاضر در این فرودگاه هستند.