«اوماروسا نیومن» دستیار اسبق رئیس جمهور آمریکا گفت، او پس از شکست در انتخابات در حال سپری کردن دوره‌ای از روانپریشی است.

به نوشته نشریه «بیزنس اینسایدر»، نیومن در مصاحبه‌ای گفت: «فکر می‌کنم دونالد ترامپ دوره‌ای از روان‌پریشی را سپری می‌کند. فکر می‌کنم او شکست را پذیرفته اما تکبر و خودپرستی او به او اجازه نمی‌دهد قبول کند از ماه ژانویه دیگر رئیس جمهور نیست».

نیومن که از همکاران ترامپ در شوی تلویزیونی معروف او بوده در ادامه گفت: «رفتارهای او مرا به یاد آن نمایش می‌اندازد زیرا او در تلاش است لحظه‌ای برای تغییر نتایج خلق کند».

وی افزود: «اما این نمایش "کارآموز" نیست. این یک شو تلویزیونی نیست. مردم آمریکا به یک رهبر واقعی نیاز دارند نه میزبان یک نمایش تلویزیونی که ترامپ به آن رجوع می‌کند».

این مقام سابق کاخ سفید گفت «احساس بدی» درباره افراد حاضر در دولت ترامپ دارد زیرا او «بر علیه همه شده و هرکسی به جز خودش را بابت باخت [در انتخابات] مقصر می‌داند».

نیومن که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در کاخ سفید حضور داشت، پس از خروج از دولت ترامپ کتابی در انتقاد از او نوشت و در مصاحبه‌ای او را فردی «نژاد پرست» توصیف کرد که «تلاش می‌کند دموکراسی را تضعیف کند».

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شد. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد اما او تاکنون از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید کرده است که بایدن با تقلب این انتخابات را برده است.