«نیکوس دندیاس» وزیر خارجه یونان روز شنبه به تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه واکنش نشان داد.

وی در سخنانی گفت که تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه به مرور زمان کاملا آشکار خواهد شد.

وزیر خارجه یونان اضافه کرد: «تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه پیامی قدرتمند و شفاف به شمار می‌آید.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا دوشنبه ‌هفته پیش از تحریم رئیس صنایع دفاعی  ترکیه خبر داد. منابع خبری گزارش دادند که وزارت خزانه‌داری آمریکا صنایع دفاعی ترکیه و «ابراهیم دمیر» رئیس آن را  تحریم کرده است. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در این زمینه اعلام کرد، ترکیه به دلیل همکاری آگاهانه با شرکت تسلیحاتی روسی «روسبرون‌ اکسپورت» و خرید سامانه دفاع موشکی «اس-400» تحت تحریم‌های برآمده از قانون موسوم به «کاتسا» قرار گرفت.

در واکنش به این تحریم‌ها، «فواد اوکتای» معاون ریاست جمهوری ترکیه امروز در سخنرانی در مجلس این کشور گفت: «مثل همیشه ما در راستای منافع ملت خود خواهیم بود. ما از تحریم یک جانبه ایالات متحده نمی‌ترسیم. ترکیه با این تحریم‌ها دلسرد نخواهد شد.»

اوکتای از ایالات متحده خواست به جای تحریم تحریم‌ها، با ترکیه مسیر دوستی را در پیش گیرد.

احزاب سیاسی ترکیه طی روزهای گذشته از ایالات متحده خواستند که تصمیم خود در تحریم ترکیه به دلیل دستیابی به سیستم دفاع موشکی «اس-400» روسیه را لغو کند.یکی از احزاب مخالف دولت ترکیه نیز اخیرا  تحریم‌های آمریکا را محکوم کرد.حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه با محکوم کردن تحریم‌های آمریکا، خواستار عملیاتی کردن سامانه اس-400 شد. «اونال شویکوز» معاون حزب خلق ترکیه در این زمینه گفت: «خرید اس-400 تصمیم حاکمیت ترکیه است و ما به شدت با تحریمها مخالف هستیم.»