«علی ورهان» عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، امروز (شنبه - ۱۹ دسامبر)، اعلام کرد که طی روزهای گذشته، ترکیه بر میزان حملات علیه مناطق مختلف اقلیم کردستان افزوده است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: «طی یک هفته اخیر، ترکیه بیش از بیست بار مناطق مختلف در استان « دهوک » را هدف حمله قرار داده است و طی این حملات مکرر، دست‌کم سه نفر شهید و دو تن زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است. این بمباران‌ها همچنین خسارات زیادی به کشاورزان وارد کرده و مساحت زیادی از زمین‌های کشاورزی و روستایی در آتش سوخته‌ است.

ورهان افزود که شهروندان و ساکنان منطقه کردستان امیدوار بودند که با سفر اخیر « مصطفی الکاظمی » نخست‌وزیر به ترکیه، به ترس و وحشت مستمر آنها از بمباران‌های ترکیه پایان داده شود اما این حملات حتی با این سفر، همچنان ادامه یافت.

 نخست‌وزیر عراق، پنجشنبه پیش در پاسخ به دعوت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به آنکارا سفر کرد و در دیدارهای خود با مقامات ترک درباره مسائل مختلف از جمله اوضاع در شمال عراق رایزنی کرد. پرونده‌های امنیتی، اقتصادی و تجاری در کنار مسأله آب، مرزها و صدور ویزا از مهم‌ترین محورهای دیدارهای الکاظمی در این سفر بود.

گفته می‌شود که دو طرف در ارتباط با برخی مسائل در نشست روز پنجشنبه به توافق نهایی رسیده‌اند که اغلب آنها نیازی به موافقت پارلمان دو کشور ندارد زیرا به اختیارات دولتی مربوط هستند.