« برایان هوک » نماینده سابق ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با شبکه «آی 24» رژیم صهیونیستی خواستار ادامه همکاری دولت «جو بایدن» با برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس و رژیم صهیونیستی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران شد.

وی در این مصاحبه ضمن انتقاد از رویکرد تعامل با جمهوری اسلامی ایران گفت: «نظر من این است که اگر دولت بایدن سیاست تطابق (سازش) با ایران را در پیش بگیرد و شرکایمان را در منطقه نادیده بگیرد، دیگر توافقات صلح بیشتری (میان رژیم صهیونیستی و کشورهای دیگر) حاصل نخواهد شد».

برایان هوک، در خصوص هدف اصلی دولت ترامپ برای عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و برخی کشورهای دیگر جهان گفت: «یکی از راههایی که ما توانستیم شرکای عربی خود و اسرائیل را در کنار یکدیگر قرار دهیم (متحد کنیم)، مقابله با دشمن مشترکمان جمهوری اسلامی ایران بود».

نماینده سابق آمریکا در امور ایران سپس بر لزوم مقابله با جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: «نمی‌دانم که دولت جدید قصد یک توافق جدید با ایران را داشته باشد یا خیر اما یکی از اصول مهم در خلیج فارس این است که شما باید در کنار دوستان خود بایستید و از آنها حمایت کنید و نه تنها تهدیدات ایالات متحده بلکه تهدیدات شرکای خود در منطقه را نیز مهار کنید».

وقتی با شرکای عربی و اسرائیلی خود گفت‌وگو می‌کنیم هیچ‌گونه اختلافی بین آنها در خصوص تهدید حیاتی که با آن مواجه هستند، وجود ندارد و آن تهدید، ایران است و ما با اعمال فشار حداکثری و فشار اقتصادی به رژیم ایران یک اقدام تاریخی انجام دادیم و گزینه نظامی را بعنوان یک بازدارنده حفظ کردیم و این (سیاست) بسیار موفقیت آمیز بوده است. زمینه‌های بسیار زیادی برای موفقیت‌های بیشتر وجود دارد».

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

این اولین بار نیست که هوک مدعی کارآمدی فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران می‌شود و پیش از این نیز بارها این ادعا را تکرار کرده بود اما تهران علیرغم جنگ اقتصادی آمریکا نه تنها تاکنون مذاکره با آمریکا نپذیرفته است بلکه بارها تأکید کرده که به هیچ عنوان تحت تهدید و فشار وارد مذاکره با این کشور نخواهد شد.