اندونزی روز سه‌شنبه گزارش برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر انجام مذاکرات با این رژیم برای عادی سازی روابط را تکذیب کرد.

«تیوکو فایز سیا» سخنگوی وزارت خارجه اندونزی گفت: «در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای برقراری روابط با اسرائیل نداریم.»

این مقام اندونزی تاکید کرد: «ما به حمایت از فلسطین و آزادسازی آن از اشغالگری پایبند هستیم.»

وی گزارش رسانه‌های صهیونیستی درباره امکان برقراری رابطه میان اندونزی و رژیم صهیونیستی را شگفت‌آمیز توصیف کرده و گفت که هیچ کدام از مقامات اینن کشور آسیای جنوب شرقی مذاکره‌ای با اسرائیلی‌ها نداشته‌اند.

دو روز پیش یک منبع دیپلماتیک به روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» خبر داد که عمان و اندونزی می‌توانند کشورهای بعدی باشند که طی هفته‌های آتی به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌پردازند.

دولت ترامپ تمام تلاش خود را به کار بسته تا پیش از پایان دوران خود کشورهای بیشتری را وارد توافق ابراهیم کند. امارات، بحرین، سودان و مراکش تا پیش از این با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موافقت کرده‌اند.

دیوان پادشاهی مغرب شامگاه پنجشنبه هفته گذشته بود که در بیانیه‌ای از برقراری روابط کامل دیپلماتیک، با رژیم صهیونیستی خبر داد و اما مدعی شد که این عادی‌سازی روابط تأثیری در موضع رباط در خصوص فلسطینیان نخواهد داشت.

یک منبع دیپلماتیک نیز پیشتر گفته بود که عمان و اندونزی دو کشوری هستند که گفت‌وگوها با آنها پیش رفته و ممکن است پیش از آنکه ترامپ در روز 20 ژانویه (1 بهمن) کاخ سفید را ترک کند عادی سازی روابط خود با تل‌آویو را اعلام کنند.

پیش‌تر نیز «الی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی به نام اندونزی در مصاحبه‌ای با رادیو ارتش اشاره کرده بود.