خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد شماری از عناصر مسلح عضو گروه شبه نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه در حمله افراد ناشناس به مواضع و خودروهای آنها در شهرک الطیانه در شرق استان دیر الزور کشته شدند.

بر اساس این گزارش، انفجار یک بمب دستی کاشته شده توسط افراد ناشناس در یکی از مسیرهای شهر «هجین» در شرق استان دیر الزور در حین عبور یک خودروی نظامی متعلق به نیروهای قسد به زخمی شدن شماری از این نیروها منجر شد.

منابع محلی همچنین اعلام کردند افراد ناشناس یکی از عناصر گروه نیروهای دموکراتیک سوریه را در شمال شهر دیر الزور به ضرب گلوله کشتند.

شرق دیر الزور روز گذشته نیز شاهد دو حمله جداگانه به شبه نظامیان عضو گروه نیروهای دموکراتیک سوریه بود که با کشته شدن پنج نفر از این نیروها همراه شد.

طی ماه‌های اخیر حملات افراد ناشناس به شبه نظامیان عضو نیروهای دموکراتیک سوریه که پروژه خصمانه آمریکا در منطقه را پیاده می‌کنند، شدت گرفته است. طی دو روز گذشته هم چند نفر دیگر از این عناصر مسلح در اطراف شهرک «تل تمر» و مسیر الخرافی در جنوب شهر الحسکه زخمی شدند.

امروز همچنین اهالی شهرک الطیانه در شرق دیر الزور مانع از تلاش عناصر قسد برای به سرقت بردن ترانسفورماتور برقی این شهرک و انتقال آن به خارج روستا شدند.

اهالی مناطق مختلف شرق سوریه طی ماه‌های اخیر با تشدید تجاوزگری و غارت‌گری نظامیان آمریکایی و شبه نظامیان وابسته به آنها در این مناطق با برپایی تجمع‌ها و تظاهرات‌های متعدد خواستار اخراج این اشغالگران از مناطق سکونت آنها شدند.

عشایر محلی این مناطق هم چندین بار از ایجاد گروه‌های مقاومت مردمی برای مقابله با نظامیان اشغالگر آمریکایی و عناصر شبه نظامی وابسته به آنها خبر دادند.