به گزارش پارس نیوز، 

گروه تروریستی داعش از زمان اعلام «خلافت» خود در 29 ژوئن 2014 (8 تیر 1393) تا امروز 19 دسامبر 2018 (28 آذر 1397) همچنان در حال اعدام افراد غیر نظامی است.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان گزارش داد که با وجود کاهش مناطق تحت اشغال داعش در سوریه، ولی این گروه همچنان همه مخالفان خود را به قتل می‌رساند و اعدام می‌کند.

دیدبان به نقل از منابع امنیتی حاضر در داعش و ساکنانی که در مناطق تحت اشغال این گروه زندگی می‌کردند و اخیرا موفق به فرار شده‌اند اعلام کرد که داعش به صورت غیر علنی و به دور از لنز دوربینهای خود دست به اعدامهای دست جمعی و فردی زده است.

این منابع تأکید کردند که داعش بیش از 700 نفر از کسانی را که در زندانهایش حضور داشتند اعدام کرده است.

در میان این افراد، نیروهای امنیتی و نیروهایی حضور داشتند که قصد جدایی از داعش و فرار از مناطق تحت اشغال این گروه را داشتند.

اعدام این افراد در داخل مقرها و زندانهای داعش و در مناطق «الشعفة، السوسة، الباغوز، أبو الحسن، البوبدران، المراشدة، الشجلة، الکشمة، السافیة و البوخاطر» صورت گرفته است.

به گفته منابع مذکور، داعش 350-400 زندانی را به مناطق تحت اشغال خود در صحرای «حمص و دیرالزور» واقع در غرب رود فرات انتقال داده است.

داعش پیکر قربانیانی را کشته و اعدام کرده در گورستانهای دسته جمعی در مناطق تحت اشغال خود دفن کرده است.

افزون بر این مسئله، دهها نفر از زندانیان در بند داعش طی ماههای گذشته در جریان حملات ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا کشته شدند.

بدین ترتیب از زمان اعلام خلافت داعش تا به امروز داعش 6191 نفر از غیر نظامیان، نیروهای دولتی سوریه، عناصر وابسته به خود و سایر گروههای مسلح را کشته است.