«بدر کلشات» نماینده امور جوانان استان «المهره» (شرق یمن) فاش کرد نظامیان آمریکایی و انگلیسی در شرق این کشور حضور دارند.

وبگاه خبری شبکه «بلقیس» به نقل از نماینده جوانان استان المهره نوشت که در فرودگاه «الغیضه» نظامیان آمریکا و انگلیس حضور دارند و «کریستوفر هنزل» سفیر آمریکا در یمن از مقر نیروهای آمریکایی و انگلیسی در این فرودگاه بازدید کرده است.

بدر کلشات در ادامه اظهارات خود از همزمانی این اقدام سفیر آمریکا با جشن استقلال یمن از اشغال نیروهای انگلیسی ابراز تعجب کرد.

این گزارش در حالی است که ائتلاف سعودی در اواخر سال ۲۰۱۷  با ادعای تقویت امنیت استان المهره و مبارزه با قاچاق نیروها و ماشین آلات نظامی و امنیتی خود را در این استان مستقر کرده است.

از طرفی دیگر، سفیر آمریکا تأکید کرد که واشنگتن از تلاش‌های دولت مستعفی یمن در مبارزه با آنچه تروریسم و قاچاق خوانده شده، حمایت می‌کند.

کریستوفر هنزل در سفر از پیش‌ تعیین نشده خود به استان المهره همچنین بر لزوم اجرای سریع توافق «ریاض» و تشکیل دولت جدید در این کشور تأکید کرده است.

عربستان سعودی در سال ۲۰۱۹، برای ایجاد توازن قوا در جنوب یمن میان دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی و فراری یمن و متحدان امارات (شورای انتقالی جنوب) توافق ریاض را مطرح کرد تا به درگیری‌های خونین بین این گروه و دولت مستعفی یمن پایان دهد؛ اما نه تنها اختلافات کاهش نیافته بلکه هر روز بیشتر و درگیری‌ها خونین‌تر می‌شود.

در عین حال، اخیرا برخی منابع به شبکه «الجزیره» و پایگاه خبری «عربی۲۱» در این ارتباط گزارش داده بودند که معاون وزیر دفاع عربستان سعودی در دیدار با رئیس دولت مستعفی یمن او را تحت فشار قرار داده است تا وزرای تحمیلی ریاض را در دولت جدید معرفی کند که این مسئله عصبانیت و نارضایتی منصور هادی را به دنبال داشته است.