«صدر الدین القبانجی» امام جمعه نجف اشرف بیانیه دولت عراق در اعتراض به حملات یمن علیه تاسیسات نفتی رژیم سعودی را محکوم کرد.

القبانجی در خطبه‌های نماز جمعه امروز نجف اشرف گفت: «بیانیه وزارت خارجه عراق را که بمباران مراکز سعودی را تجاوز نامید، محکوم می‌کنیم».

شبکه الایام به نقل از امام جمعه نجف گزارش داد: «بمباران مراکز سعودی، تجاوز یمن نیست، بلکه دفاع از خویشتن است».

وی تصریح کرد، وزارت خارجه عراق باید  برای حل این مشکل و توقف تجاوز سعودی علیه یمن و لغو محاصره ملت یمن، بیانیه‌ صادر می‌کرد.

وزارت خارجه عراق هفته جاری در واکنش به عملیات موفق موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه تاسیسات آرامکو در جده، این عملیات را محکوم کرد.

بغداد طی بیانیه‌ای اعلام کرد که موضع عراق، ایستادن مقابل هرگونه تجاوز، رد تشدید تنش در منطقه و دعوت به حل بحران‌ها با روشهای مسالمت‌آمیز و از طریق گفت‌وگو میان تمام طرفهای مسئول برای برقراری امنیت و ثبات منطقه است.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، بامداد دوشنبه اعلام کرد که یگان موشکی ارتش یمن موفق شده است با موشک هدایت‌پذیر «قدس ۲» ایستگاه توزیع تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی را هدف بگیرد.

القبانجی درباره اقدام اخیر امارات علیه بغداد هم تأکید کرد، تصمیم امارات مبنی بر جلوگیری از ورود شهروندان 13 کشور عربی و اسلامی به خاک خود و اجازه دادن به صهیونیستها، تغییری در سیاستهای عربی است که قبلا پنهانی بوده، ولی در حال حاضر، علنی شده است.

امام جمعه نجف همچنین گفت که عراق در آستانه یک انتخابات مهم قرار دارد و «از همه می‌خواهیم مشارکت فعالی در آن داشته باشند».