«فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی، امروز (جمعه) در بخشی از سخنرانی خود در چهل و هفتمین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به حملات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به این کشور پرداخت.

به گزارش شبکه «العربیه»، بن فرحان در این نشست پس از پرداختن به مسئله مبارزه با تروریسم در جهان اسلام، گفت: «عربستان سعودی در معرض صدها حمله با موشک‌های بالستیک و پهپاد قرار گرفت».

 اظهارات وزیر خارجه سعودی پس از حمله موشکی ارتش یمن به تأسیسات نفتی این کشور در شهر جده است؛ حمله‌ای که وزارت انرژی این کشور پس از گذشت بیش از پانزده ساعت از زمان اعلام ارتش یمن، اذعان کرد که تأسیسات نفتی عربستان سعودی هدف حمله قرار گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرده بود که این عملیات در پاسخ به ادامه تجاوز و محاصره یمن و نیز وعده چند روز پیش نیروهای مسلح یمن مبنی بر انجام عملیات گسترده در عمق عربستان سعودی انجام شده است.

پس از اذعان وزارت انرژی عربستان سعودی به این حمله، رژیم آل سعود در اقدامی که به گفته ناظران، نشانه سردرگمی این رژیم در برابر پاسخ‌های موشکی نیروهای مسلح یمن بود، از جنبش انصار الله یمن به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد.

 «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره‌کننده این کشور در واکنش به این اقدام سعودی‌ها در اظهاراتی جداگانه ضمن بیان این موضوع  که سعودی‌ها با این کار تلاش دارند مظلوم‌نمایی بکنند، گفت که ناله کردن آنها نشانه موثر بودن پاسخ موشکی به «آرامکو» است.

وزیر خارجه سعودی در ادامه اظهارات خود در نشست سازمان همکاری اسلامی همچنین با شبه‌‌نظامی خواندن ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مدعی شد که آنها مورد حمایت ایران هستند و در پس مشکلات یمن قرار دارند.

این ادعای عربستان سعودی که با حملات هوایی خود هزاران زن و کودک یمنی بی‌گناه را در به شهادت رسانده است،‌ در حالی علیه ایران مطرح می‌شود که مقام‌های دولت نجات ملی یمن از جمله «هشام شرف» وزیرخارجه این کشور بارها تأکید کرده‌اند که ایران هیچ گونه دخالتی در امور یمن ندارد.