« فیصل بن فرحان » وزیر خارجه عربستان با تکرار ادعا‌های پیشین خود علیه کشورمان گفت: ایران به سبب مخالفت با پیمان‌های بین المللی، یکی از علل تنش‌ها در منطقه به شمار می‌رود.

وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه مدعی شده بود: ایران از شبه نظامیان فرقه گرای تندرو حمایت کرده و ناوبری دریایی بین المللی را به خطر می‌اندازد.

این در حالی است که پیشتر نیز وزیر خارجه عربستان اذعان کرده بود سازش با رژیم صهیونیستی رخدادی است که در نهایت اتفاق خواهد گفت.

فیصل بن فرحان که کشورش سالهاست روابط پنهانی با رژیم صهیونیستی دارد، در سخنانی گفته بود: عادی سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض در نهایت رخ خواهد داد. وزیر خارجه عربستان تنش‌های گاه به گاه میان ریاض و واشنگتن را تصادفی دانست و گفت روابط دو کشور بر پایه منافع دو جانبه است.

وزیر خارجه عربستان در تلاش برای زمینه سازی سازش کشورش با صهیونیست‌ها مدعی شد تحقق «صلح» و ثبات دائم در خاورمیانه با توافق همیشگی میان فلسطین و رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد. عادی سازی روابط اجرایی می‌شود، اما تشکیل دولت فلسطینی ضرورت دارد.

فرحان ادعا‌های مقامات اماراتی درباره حذف طرح الحاق کرانه باختری در ازای توافق نامه عادی سازی با رژیم صهیونیستی را تکرار کرد و گفت: اگر از این منظر نگاه کنیم، این امر کمک می‌کند تا زمینه بازگشت احتمالی اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به میز مذاکره فراهم شود.

این در حالی است که روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرده بود محمد بن سلمان بزرگترین عادی کننده روابط با اسرائیل است. این رسانه صهیونیستی تاکید کرد ولیعهد عربستان هر چند از پیوستن به جرگه سازش کنندگان علنی روابط با رژیم صهیونیستی پرهیز می‌کند، کماکان روابط مخفیانه میان تیم خود با نمایندگان ارشد رژیم صهیونیستی را حفظ می‌کند.