سفارت فرانسه در امارات عربی متحده در پی وقوع یک انفجار در قبرستان غیر مسلمانان در شهر جده عربستان سعودی از اتباع خود در امارات خواست نهایت احتیاط را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری فرانس۲۴، سفارت فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نمایندگی دیپلماتیک فرانسه از شهروندان خود در امارات می‌خواهد بویژه در مناطق توریستی و محافل حضور خارجی‌ها در امارات نهایت احتیاط را داشته باشند.

در ادامه بیانیه سفارت فرانسه آمده است: «این نمایندگی دیپلماتیک با مقامات اماراتی در ارتباط با تأمین درجه بالایی از امنیت برای فرانسوی‌ها در تماس است.»

کنسولگری فرانسه نیز به اتباع خود در عربستان سعودی یا کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند، هشدار داد و از آن‌ها خواست جانب احتیاط را رعایت کنند.

 فرانسه این بیانیه‌های هشدار را  پس از وقوع انفجار صبح امروز چهارشنبه در یک قبرستان غیرمسلمانان در جده صادر کرد.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این انفجار در جریان برگزاری مراسم سالروز پایان جنگ جهانی اول در قبرستان غیرمسلمانان در شهر جده رخ داده است.

فرانسه همچنین از مسئولان سعودی خواست تا عامل این انفجار را شناسایی کرده و تحت تعقیب قضایی قرار دهند.

در این مراسم شماری از دیپلمات‌ها از جمله سرکنسول فرانسه مشارکت داشت و بر اثر وقوع انفجار دستکم چهار نفر زخمی شدند.

مقامات سعودی اعلام کردند که یکی از کارکنان کنسولگری یونان و یک نیروی امنیتی عربستان سعودی در این انفجار دچار جراحت سطحی شدند.

دلیل این حمله هنوز روشن نشده است، اما در شرایطی رخ داده است که خشم مسلمانان در سراسر جهان از مواضع ضد اسلامی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه  و سایر مقامات این کشور بالا گرفته است.

بسیاری از کشورهای مسلمان شاهد کمپین‌هایی در تحریم محصولات فرانسوی هستند و خواستار این هستند که مقامات فرانسوی قانونی را برای جرم انگاری «ضدیت با اسلام» تصویب کنند، همانطور که یهودستیزی را جرم دانستند.