خبرنگار شبکه 12 رژیم صهیونیستی خبر داد که « بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر این رژیم همچنان به سکوت خود در قبال نتایج انتخابات آمریکا تا زمان مشخص شدن نتایج رسمی ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش این شبکه خبری،‌در همان زمان دفتر نخست وزیری به وزیران حزب لیکود دستور داده تا دو پیام را در مصاحبه‌های خود با رسانه‌ها منتشر کنند.

نحستین پیام این است که تل‌آویو همانطور که با ترامپ کار کرده با بایدن نیز قادر است همکاری کند.

دومین پیام این است که تل‌آویو امیدوار است که بایدن همچنان عادی سازی روابط تل‌آویو با کشورهای عربی را به پیش ببرد و همچنین سیاست تهاجمی علیه ایران را به پیش برده و تصمیم ترامپ درباره برسمیت شناختن حق حاکمیت تل آویو بر جولان اشغالی را لغو نکند.

ساعتی پیش نیز «نیر برکات» عضو حزب لیکود به رهبری نتانیاهو پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفته و اعلام کرد که تحت رهبری وی رواب مثبت میان دو دولت ادامه یابد.

این نماینده کنست همچنین از خدمات « دونالد ترامپ » برای رژیم صهیونیستی طی چهار سال حضورش در کاخ سفید قدردانی کرد.

در حالی که  ترامپ هنوز پیروزی  بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری را نپذیرفته و از اقدام حقوقی خبر داده، چهره‌های سیاسی مختلف از جمله «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «آنگلا مرکل» صدراعظم و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر و «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، «اورسولا ون‌درلین» رئیس کمیسیون اروپا، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق این کشور به بایدن و هریس بابت پیروزی در انتخابات تبریک گفتند.