برخی جمهوری خواهان مدعی هستند یک اشکال نرم افزاری در ایالت میشیگان موجب شده تا به اشتباه ۶ هزار رای دونالد ترامپ به نام جو بایدن ثبت شود.

برخی هم حزبی‌های ترامپ می‌گویند این اشکال نرم افزاری سبب افزایش آرای دموکرات‌ها در ایالت میشیگان شده است. مقامات برگزاری انتخابات در ایالت میشیگان نیز اعلام کردن متوجه این خطای نرم افزاری در برنامه شمارش آرا شده اند.

بنا به نوشته دیلی میل، پس از بالا رفتن تعداد رای‌های بایدن در منطقه‌ای از میشیگان که معمولا حامیان جمهوری خواهان را در خود جای داده است، این اشکال نرم افزاری عیان شد. ترامپ در نهایت توانست با کسب ۵۶ درصد آرا نسبت به ۴۲ درصد بایدن، تمامی آرا الکترال ایالت میشیگان را از آن خود کند.

از زمان آغاز شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیشتازی بایدن دموکرات، جمهوری خواهان و در راس آن‌ها ترامپ اتهام زنی به دموکرات‌ها را در خصوص تقلب و تخلف انتخاباتی را در پیش گرفته اند.

رئیس جمهور فعلی آمریکا در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت: اگر آرای قانونی شمارش شوند به آسانی پیروز می‌شوم. در رقابت‌های سنا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم. اگر احتساب آرای غیرقانونی پایان یابد، انتخابات برای ما خواهد بود.

وی باز هم به رسانه‌های آمریکا تاخت و افزود: نظرسنجی‌های انجام شده از سوی رسانه‌ها مصداق بارز مداخله در انتخابات است.

ترامپ که این روز‌ها کرسی ریاست جمهوری خود را کاملا بر باد رفته می‌بیند، با پناه بردن به ادعای تقلب در انتخابات تلاش می‌کند پیروزی قریب الوقوع بایدن را زیر سوال برده و با توسل به حربه‌های شبه قانونی مانع از راهیابی او به کاخ سفید شود. رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ به پیروزی نهایی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نزدیک‌تر شده و تنها به ۶ رأی الکترال برای رسیدن به کاخ سفید نیاز دارد.