برخی منابع صهیونیستی گزارش دادند که تشکیلات خودگردان فلسطین به نهادهای اروپایی ابلاغ کرده که در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، حاضر است هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را ازسر بگیرد.

بر اساس این گزارش، مسئولان عالی‌رتبه تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان گفت‌وگوهایی که با طرف‌های اروپایی در پشت درهای بسته برگزار شد، گفته‌اند که این تشکیلات تصمیم دارد درآمدهای مالیاتی و گمرکی را که این تشکیلات از حدود شش ماه پیش دریافت آن را متوقف کرده بود، پس بگیرد.

طبق گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، در این گزارش آمده است که بحران مالی تشکیلات خودگردان فلسطین در دوره اخیر شدت گرفته است تا حدی که این تشکیلات به گرفتن قرض و وام از بانک‌ها و دریافت کمک‌های مالی روی آورده است.

در همین ارتباط برخی نزدیکان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین او را برای دریافت درآمدهای مالیاتی از رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار داده‌اند که از جمله این افراد نیز «حسین الشیخ» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، «ماجد فرج» رئیس دستگاه اطلاعات تشکیلات خودگردان و «محمد اشتیه» نخست‌وزیر فلسطین است.

تشکیلات خودگردان فلسطین از زمانی که آمریکا، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، این تشکیلات روابط خود با دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را متوقف کند.