بحران روابط میان چهار کشور عربی با قطر از ژوئن ۲۰۱۷ با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی ، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور آغاز شد و هنوز حل نشده است.

در همین ارتباط، وبگاه «الخلیج الجدید» به نقل از منابع سیاسی آگاه گزارش کرد، احتمالا آشتی کشورهای حاشیه خلیج فارس طی چند روز آینده اعلام شود.

در ادامه این گزارش آمده، کویت نقشی اساسی در تجدید رایزنی ها در این زمینه داشته و روزهای گذشته شاهد نشست‌های پی در پی میان مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس در کویت و عُمان بوده که نتیجه آن یک توافق بوده و بزودی اعلام خواهد شد.

این وبگاه افزود، این مذاکرات با میانجی‌گری کویت و آمریکا پیش‌تر نیز در لحظات آخر قرار داشته اما امارات در همین لحظات عقب‎نشینی کرده و در روند آن سنگ‌اندازی کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند، انتظار می‌رود کشورهای محاصره‌کننده قطر به دلیل ترس از شکست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری، از شدت مواضع خود علیه قطر بکاهند زیرا رقیب ترامپ «جو بایدن» روابطی به خوبی ترامپ با این کشورها ندارد «علاوه اینکه دستورکارهای بایدن در قبال ایران کمتر خصمانه است و وی تمایل به بازگشت به توافق هسته‌ای دارد و این موضوع ریاض را ملزم می‌کند اتحاد را به شورای همکاری برگرداند».

در همین ارتباط اخیرا «نواف الاحمد جابر الصباح» امیر کویت نامه‌ای برای «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی فرستاد و بر اساس گزارش «القبس» این نامه درباره حل اختلافات با قطر بوده است.