به گزارش پارس به نقل از العالم، در پی ادامه تنش‌ها میان قطر و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، اخیرا شیخ «تمیم بن حمد» امیر قطر به عربستان سفر کرده بود تا با ملک «عبدالله بن عدالعزیز» پادشاه عربستان دیدار کند.

پایگاه خبری العرب الیوم در گزارشی به شرح جزئیات دیدار پادشاه عربستان و امیر قطر پرداخته است که بر اساس آن این دیدار تنها 10 دقیقه به طول انجامیده  و «محمد بن ناف»‌ وزیر کشور عربستان در این دیدار در کنار پادشاه این کشور حضور داشته است.

در ادامه این گزارش آمده که بر خلاف پروتکل‌های دیپلماتیک «سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان در این دیدار حضور نداشته تا به این ترتیب این پیامی روشن به امیر قطر منتقل کرده ریاض به دوحه به عنوان یک تهدید امنیتی نگاه می‌کند.

به این ترتیب پادشاه عربستان از وزیر کشورش خواسته تا مطالبات ریاض را به وی تفهیم کند و امیر جوان قطری در ضیافتی در خانه وزیر کشور عربستان به بررسی پرونده‌های مختلفی که منجر به کدورت دیگر کشورهای عربی شده پرداخته است.

بر اساس این گزارش امیر قطر با وجود اینکه به برخی اشتباهاتش اعتراف کرده اما «حمد بن جاسم» نخست وزیر پیشین قطر را گناهکار دانسته و اعلام کرده که نمایندگان خود را به برخی کشورهای عربی از جمله عمان و کویت اعزام کرده تا به آنها اعلام کند برخی بندهای مطالبات کشورهای عربی از وی زیاده خواهی  سختگیرانه است.