به نظر می رسد مشاوران ترامپ به وی گوشزد کرده‌اند که اگر می‌خواهد رقابت انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر( ۱۳ آبان) را به سود خود به پایان برساند، چاره ای جز «تقلب در انتخابات»از طریق نهادهای قضائی و قانونی که در اختیار کاخ سفید و جمهوری‌خواهان می‌باشد، ندارند. از سوی دیگر، بایدن و همراهانش که خود در ایجاد و شکل گیری این ساختار متقلبانه و مضحکانه انتخاباتی نقش داشته‌اند، سعی دارند در برهه فعلی خود را قربانی زد و بندهای کاخ سفید و نهادهایی مانند دیوان عالی آمریکا قلمداد کنند. 

 خط و نشان پلوسی و ترامپ برای دیوان عالی آمریکا 

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از برخی قضات دیوان عالی این کشور خواست خود را از منازعات بعد از انتخابات کنار بکشند.به نوشته روزنامه «سان»، پلوسی از سه قاضی دیوان عالی که از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده‌اند درخواست کرد پای خود را از منازعات بعد از انتخابات کنار بکشند.رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: مداخله این قضات در روند انتخابات، کار را برای رأی‌دهندگان دشوار کرده و ممکن است درگیری‌های بعد از انتخابات را شدت بخشد.

پلوسی افزود: «آن‌ها باید خودشان را نجات دهند، به خصوص آخرین فرد انتخاب شده، زیرا هنگامی که روث بیدر گینسبورگ درگذشت ۱۰ ایالت در حال رأی دادن بودند.» 

او در این خصوص به تصمیم دیوان عالی برای ممانعت از دریافت آرا در ایالت «ویسکانسین» پس از اتمام موعد انتخابات اشاره کرد.این در حالی است که دیوان عالی آمریکا تمدید مهلت دریافت رأی در دو ایالت کارولینای شمالی و پنسیلوانیا را به سود دموکرات‌ها تأیید کرده است.ترامپ نیز روز جمعه در پیامی توییتری به طور جداگانه به دیوان عالی حمله کرد و نوشت: «اگر جو بایدن خوابالو (نامزد  دموکرات‌ها) واقعا به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، ۴ (به علاوه   یک) نفر از قضاتی که به این پیروزی مسخره کمک کرده باشند نه تنها تغییرات سنگین در ترکیب دیوان  بلکه احتمال تحولات اساسی را به آن تحمیل خواهند کرد.» 

مجلس سنای آمریکا این ماه صلاحیت «ایمی کانی بارت»، نامزد پیشنهادی ترامپ برای تصدی یکی از کرسی‌های قاضی دیوان عالی آمریکا را برخلاف میل دموکرات‌ها تأیید کرد تا جایگزین گینسبورگ شود.دموکرات‌ها معتقد بودند انتخاب قاضی جدید باید بعد از انتخابات صورت گیرد اما ترامپ که بارها درمورد صحت انتخابات تشکیک کرده و امید دارد در صورت شکست، بتواند از طریق ادعای تقلب در انتخابات و کشاندن منازعه به دیوان عالی، دوباره وارد کاخ سفید شود، توانست بارت را پیش از انتخابات به این مقام برساند.

 کودتای ترامپ با حمایت دیوان عالی آمریکا

اصل ماجرا از این قرار است که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد به هر نحو ممکن مانع از شمارش آرای پستی شهروندان آمریکایی در انتخابات شود. مطابق آخرین نظرسنجی‌ها، اکثر آرای پستی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متعلق به بایدن بوده و در مقابل، اکثر آرای حضوری در روز انتخابات ( سوم نوامبر) به سود ترامپ و جمهوری‌خواهان به گردش در خواهد آمد. در چنین شرایطی امکان دارد آرای بخش مهمی از شهروندان آمریکایی اساسا شمرده نشود!

گرچه شرایط در آمریکا در دو  روز مانده به انتخابات این کشور هنوز چندان غیرعادی به نظر نمی‌رسد، اما همه از مردم عادی گرفته تا مقامات این کشور خود را به نوعی برای مواجهه با بحرانی احتمالی آماده می‌کنند.در روزهای گذشته اخبار متعددی درباره این آمادگی‌ها به گوش رسیده که همگی از احتمال بروز ناآرامی انتخاباتی در روزهای بعد از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا حکایت دارند؛ روندی که نزدیک شدن تعداد آرای دو نامزد یا اعلام پیروزی زودهنگام هر یک از آن‌ها می‌تواند جرقه آن را روشن کند و بحث تقلب در انتخابات و زیر سؤال رفتن نتیجه را مطرح کند. آن زمان کشیده شدن جریان انتخابات به هر سو محتمل است و این همان‌جایی است که هر کسی از ترامپ و بایدن گرفته تا مقامات دیگر و حتی مردم برای آن آماده می‌شوند.

رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین اقدام در راستای تشکیک در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه از دادگاه‌های فدرال خواست مانع طولانی شدن شمارش آرا  توسط برخی ایالت‌ها شوند. این در حالی است که با توجه به مجزا بودن قوانین ایالتی در آمریکا و شرایط ویژه برگزاری انتخابات امسال، برخی ایالت‌ها قصد دارند آرایی را که بعد از تاریخ سوم نوامبر به دستشان می‌رسد به شرطی که قبل از این تاریخ پست شده باشند، محاسبه کنند.

پیش‌تر دیوان عالی آمریکا درخواست ترامپ برای جلوگیری از دریافت آرای پستی در ایالت کارولینای شمالی پس از پایان مهلت انتخابات را رد کرد؛ اما دادگاه فدرال ایالت مینه‌سوتا برنامه این ایالتِ تحت کنترل دموکرات‌ها برای دریافت آرای پستی پس از روز انتخابات را غیرقانونی اعلام کرد.ترامپ با علم به این که شمارش آرای همه مردم در شب انتخابات و فردای آن به دلیل تعداد بالای آرای پستی و آرایی که هنوز ممکن است به دست مقامات مسئول انتخابات نرسیده باشد، ممکن نیست، در توییتی جدید نوشت باید شمارش آرا در روز انتخابات به پایان برسد.

 احتمال بروز شورش در آمریکا

در چنین شرایطی منابع مختلف،بیش از هر زمان دیگری از احتمال بروز شورش در آمریکا خبر می دهند.

 «بیل ماهر»، مجری یکی از برنامه‌های شبکه آمریکایی «HBO» جمعه شب (به وقت محلی) از حامیان ترامپ و لیبرال‌ها در کشورش خواست بعد از انتخابات به برقراری صلح کمک کنند و جنگ داخلی به راه‌ نیندازند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز»، این مجری آمریکایی که در حال ارائه صحبت‌های پایانی برنامه خود بود خطاب به حامیان ترامپ گفت: «مهم نیست چه کسی سه‌شنبه پیروز می‌شود، بیایید از جنگ داخلی پرهیز کنیم و به آشتی رو بیاوریم!۳۴ درصد از رأی‌دهندگان معتقدند که طی ۵ سال آینده جنگ داخلی دیگری رخ خواهد داد و من می‌خواهم یک چیز را به آن ها یادآوری کنم: آمریکایک خانواده است و خانواده، مجموعه افرادی هستند که بدون متوسل شدن به خشونت، از یکدیگر متنفر هستند.»

این مجری آمریکایی در ادامه با اشاره به این‌که مردم آمریکا نباید با یکدیگر دشمنی داشته باشند، گفت: «اگر ما می‌خواهیم به سادگی [در این دنیا] وجود داشته باشیم، باید راهی برای همکاری پیدا کنیم. پس بیایید با حامیان ترامپ جنگ داخلی به‌راه نیندازیم. ما در جنگ خوب نیستیم و آن‌ها نیز در شهروند بودن خوب نیستند».