هند و آمریکا قرار است طی یک توافقنامه نظامی اطلاعات مهم ماهواره‌ای را به اشتراک گذارند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» همزمان با دیدار «مارک اسپر» وزیر دفاع امریکا از هند و ملاقات با همتایان هندی، آمریکا و هند قصد دارند یک توافقنامه نظامی (BECA) در زمینه به اشتراک گذاری اطلاعات نظامی را امضا کنند. این توافقنامه این امکان را به هند می‌دهد تا با دسترسی به داده‌های توپوگرافی، دریایی و هوانوردی دقت موشک ها و هواپیماهای بدون سرنشین خود را بیشتر کند.

در حالی مارک اسپر و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا برای برگزاری یک نشست سطح بالای امنیتی وارد دهلی نو شده‌اند که این اقدام به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای مقابله رشد فزاینده چین در منطقه لحاظ می‌شود. وزارت دفاع هند پس از دیدار وزیر دفاع آمریکا با همتای هند خود اعلام کرد که وزرای دفاع هند و آمریکا امضای این توافقنامه طی این سفر را تایید کردند.

 هند در دهه گذشته نیز تعداد زیادی تجهیزات نظامی آمریکایی از جمله بالگردهای« آپاچی»، بالگردهای «شینوک»، هواپیماهای ترابری «سی گلوب مستر» و «سوپر هرکولس سی-۱۳۰ جی» را آز آمریکا خریداری کرد. این دو کشور  اینک در رایزنی برای خرید سامانه دفاع هوایی «ناسامز» هستند.

به گفته مقامات ارشد دفاعی آمریکا، روابط دفاعی آمریکا و هند در دهه گذشته به طور قابل توجهی تقویت شده و هند اکنون یک شریک  نظامی محسوب می‌شود.