به نقل از هیل، جدیدترین نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد « جو بایدن » نامزد دموکرات‌های این کشور در انتخابات سال جاری، در تگزاس به نسبت « دونالد ترامپ » نامزد جمهوری‌خواهان و رقیبش، پیشتاز است.

این نظرسنجی که از سوی روزنامه «دالاس مورنینگ نیوز» و «دانشگاه تگزاس» انجام شده است بیانگر آن است که بایدن ۴۸ درصد آرا را بدست آورده و نسبت به ترامپ برتری دارد. در این میان تنها ۴۵ درصد از شهروندان تگزاس به ترامپ رأی داده‌اند. ضریب خطای این نظرسنجی ۳.۲۲ درصد اعلام شده است.

به نوشته این وبگاه خبری، تگزاس ایالتی است که از سال ۱۹۷۶ (۱۳۵۵) شهروندان آن به دموکرات‌ها رأی نداده‌اند. 

همچنین نتایج این نظرخواهی نشان می‌دهد بایدن میان رأی دهندگان مستقل و لاتین نیز طرفداران بیشتری دارد. به عبارتی ۵۱ درصد از افراد مستقل رأی خود را به بایدن داده و در مقابل تنها ۲۹ درصد به ترامپ رأی داده‌اند. از طرفی ۶۹ درصد از لاتین‌ها به بایدن و در مقابل ۲۱ درصد از آن‌ها به ترامپ رأی دادند.

این نظرسنجی از تاریخ ۱۳ تا ۲۰ اکتبر (۲۲ تا ۲۹ مهر) و میان هزار و۱۲ نفر انجام شده است. در نظرسنجی گذشته این دو نهاد در ماه سپتامبر (مهر) نیز بایدن ۲ درصد بر ترامپ برتری داشت.

گفتنی است تگزاس دومین ایالت پرجمعیت آمریکا پس از کالیفرنیا محسوب می‌شود و از نظر مساحت نیز دومین ایالت پس از آلاسکاست.

همچنین اخبار امروز (یک‌شنبه) بیانگر آن است که نظرسنجی‌های جدید که توسط شبکه خبری «سی. ان. بی. سی» و موسسه «ریسرچ چینج» انجام شده است نشان می‌دهد جو بایدن در پنج ایالت از شش ایالتی که آرای آن‌ها همواره نامعلوم بوده و در انتخابات سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ در آن‌ها پیروز شده بود، از رقیب پیشی گرفته است. این پنج ایالت عبارتند از: پنسیلوانیا - زادگاه بایدن (بایدن ۴۹ درصد/ ترامپ ۴۶ درصد)، آریزونا (بایدن ۴۹ درصد/ ترامپ ۴۷ درصد)، میشیگان (بایدن ۵۰ درصد/ ترامپ ۴۴ درصد)، فلوریدا (بایدن ۴۹ درصد/ ترامپ ۴۶ درصد) و ویسکانسین (بایدن ۴۹ درصد/ ترامپ ۴۴ درصد).

در ایالت ششم، یعنی ایالت کارولینای شمالی، نیز رقابت دو نامزد بسیار نزدیک است: بایدن ۴۸ درصد و ترامپ ۴۷ درصد. از آن جا که حاشیه خطای این نظرسنجی ۱.۴ درصد اعلام شده است، نمی‌توان گفت کدام یک از دو نامزد در ایالت کارولینای شمالی پیشتاز است.

در انتخابات سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۳۰ میلیون آمریکایی مشارکت داشتند.