اداره پلیس نیویورک خود را برای موج جدیدی از اعتراضات در آستانه انتخابات آمریکا آماده می‌کند و بر اساس یک یادداشت داخلی که به دست «نیویورک پست» و شبکه سی‌ان‌ان رسیده، از همه افسران خود خواسته برای اعزام از تاریخ بعد از ۲۵ اکتبر آمادگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، در این سند که گفته می‌شود کمیسر «درموت شی» آن را نوشته، انتخابات پیش‌رو در ماه نوامبر، جنجالی‌ترین انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ مدرن توصیف شده که ممکن است برنده آن تا هفته‌ها تعیین نشود.

در این یادداشت آمده است: به همین خاطر ما باید اعتراضاتی که ممکن است از نظر اندازه، فراوانی و شدت در دوره قبل از انتخابات و احتمالاً در سال ۲۰۲۱ افزایش یابند را پیش‌بینی و خود را (برای مقابله با آن‌ها) آماده کنیم.

تابستان گذشته هم خیابان‌های نیویورک در پی قتل بی‌رحمانه «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس غرق در اعتراضات بود. اعتراضاتی که در بسیاری از شهرهای آمریکا تا هفته‌ها ادامه داشت. این اتفاقات باعث شد مقامات نیویورک طرح آموزشی دو روزه را از ماه ژوئیه برای همه افسران خود آغاز کنند، اقدامی که در چند دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.