نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد « جو بایدن »، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیشتازی خود بر « دونالد ترامپ » در نظرسنجی‌ها را در دو ایالت خاکستری که نقش سرنوشت‌سازی در انتخابات سال ۲۰۱۶ داشتند، حفظ کرده است.

نظرسنجی مشترک روزنامه نیویورک‌تایمز/مرکز افکارسنجی Siena College که امروز دوشنبه منتشر شده حاکی است در ایالت «میشیگان»، ۴۸ درصد از رأی‌دهندگان احتمالی از جو بایدن و ۴۰ درصد از دونالد ترامپ حمایت کرده‌اند. 

با این حال، این نظرسنجی نشان می‌دهد ترامپ فاصله‌اش از بایدن را در این ایالت اندکی کمتر کرده است. در نظرسنجی مشترک دیگری که ۴ ماه پیش از  همین دو موسسه منتشر شده بود، بایدن ۱۱ درصد از ترامپ جلوتر بود.

نظرسنجی جدید علاوه بر این، از پیشتازی ۱۰ درصدی جو بایدن در میان رأی‌دهندگان احتمالی در ایالت «ویسکانسین» حکایت دارد. در این ایالت، ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی بایدن را به ترامپ ترجیح داده‌اند.

در این ایالت، جو بایدن توانسته فاصله‌اش با ترامپ را بیشتر کند. در نظرسنجی ۴ ماه قبل، بایدن ۵ درصد از ترامپ جلوتر بود.

«میشیگان» و «ویسکانسین»، در کنار «پنسیلوانیا» سه ایالت خاکستری هستند که در سال ۲۰۱۶ در پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات نقش داشتند. 

ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ توانست ۱۶ رأی الکترال در میشیگان و ۱۰ رأی الکترال ایالت ویسکانسین را از آن خود کند.

در حالی که تنها ۲۲ روز مانده تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نتایج برخی نظر‌سنجی‌های دیگر در سطح ملی این کشور از برتری بایدن حکایت دارند. 

پیشتر بر اساس نتایج نظرسنجی «ان‌بی‌سی/وال استریت ژورنال»، بایدن با ۵۳ درصد حمایت در مقابل ۳۹ درصدِ ترامپ با ۱۴ درصد اختلاف در میان رأی‌دهندگان ثبت‌نامی از ترامپ پیش افتاده بود.

این در حالی بود که در نظرسنجی قبل از مناظره سه‌شنبه شب اختلاف این دو نامزد انتخاباتی با پیشتازی بایدن، هشت درصد بود.