«عبدالله دوم» شاه اردن ، مشاور امور سیاسی در دفتر پادشاهی خود را مامور تشکیل کابینه جدید در این کشور کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، شاه اردن روز چهارشنبه در پیام مکتوبی که برای «بشر هانی الخصاونة» فرستاد، گفت: من نخست وزیری و تشکیل دولت جدید را به شما می‌سپارم به شرط آنکه شامل رهبران ذی‌صلاح و برجسته‌ای باشد که قادر به پذیرفتن مسئولیتی باشند که قانون اساسی به آنها واگذار کرده است.»

 عبدالله دوم در این پیام خطاب به الخصاونه افزود: من شما را به عنوان یک وطن پرست، صادق، با کفایت و با بینش و موفقیت در تمام مسئولیت‌هایی که در طی چند دهه در نهادهای مختلف دولتی بر عهده گرفته‌اید، می‌شناسم  و شما نیز به اذن الهی در این مسئولیت بزرگ ملی که به شما سپرده شده است، امانتدار باشید.»

الخصاونه متولد ۱۹۶۹ و دارای مدرک دکترای حقوق است و پیش از این چندین سمت دولتی از جمله مشاور نخست وزیر، مدیر دفتر هماهنگی مذاکرات صلح در وزارت امور خارجه، وزیر مشاور در امور خارجه،  وزیر مشاور در امور حقوقی دولت، مشاور پادشاه در امور ارتباطات و هماهنگی و مشاور سیاسی پادشاه را عهده دار بوده است.

پادشاه اردن یکشنبه هفته گذشته طی حکمی سلطنتی، دستور انحلال پارلمان این کشور را صادر کرد.

بر اساس قانون اساسی اردن، در صورت انحلال پارلمان، دولت در عرض یک هفته منحل می‌شود و دیگر جایز نیست نخست‌وزیر دولت منحل‌شده، مأمور به تشکیل کابینه شود.

طی ماه‌های گذشته انتقادها از دولت عمر الرزاز به دلیل عملکردش بیشتر شده بود. او سال ۹۷ از سوی پادشاه اردن مأمور تشکیل کابینه شد.