در نشست امان که امروز (پنجشنبه)، با حضور وزرای خارجه چهار کشور مصر، اردن، فرانسه و آلمان برگزار شد، بیانیه ای در خصوص صلح در خاورمیانه صادر شد.

به گزارش روزنامه اردنی «الدستور»، بیانیه یادشده متشکل از هشت بند است که در بند اول آن آمده: «بر حمایت از تمام‌ تلاش‌هایی که هدف آن برقراری صلح عادلانه، دائم و همه‌جانبه است، تأکید می‌کنیم، صلحی که به حقوق مشروع تمام طرف‌ها بر پایه حقوق بین‌الملل، قطعنامه‌های مرتبط سازمان ملل متحد و تصمیمات مورد توافق از جمله ابتکار صلح عربی پاسخ مثبت نشان می‌دهد».

در بند دوم این بیانیه آمده است: «بر حل و فصل نبرد میان فلسطین و اسرائیل برپایه راهکار دو دولتی تأکید می‌کنیم؛ راهکاری که کشور مستقل  و مناسب برای زندگی فلسطین را بر پایه مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ تضمین می‌کند تا اینگونه [مردم فلسطین] در کنار اسرائیل در صلح و امنیت زندگی کنند؛ مسئله‌ای که راهِ برقراری صلح فراگیر و دائم و تحقق امنیت در منطقه است».

در بند سوم آمده است: «بر توافق تأکید می‌کنیم درباره اینکه ساخت شهرک‌ها، توسعه آن، مصادره اموال فلسطینیان حقوق فلسطینیان را زیر پا می‌گذارد و راهکار دو دولتی را تضعیف می‌کند. از این رو، از طرفین درگیر می‌خواهیم که قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت با تمام بندهای آن اجرا کنند».