یک نظرسنجی  به عنوان بخشی از یک برنامه جامع برای سنجش افکار عمومی شهروندان کشورهای عربی  نشان داد که درصد قابل توجهی از شهروندان برخی کشورها بر این باورند که سیاست‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه است.

 در مورد به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی با آن  هم نتایج این نظرسنجی نشان داد که ۸۸٪ از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با به رسمیت شناختن این رژیم مخالفند.

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این نظرسنجی توسط مرکز مطالعات و تحقیقات سیاست‌های عربی در دوحه، در ۱۳ کشور عربی شامل موریتانی، مغرب، الجزائر، تونس، مصر، سودان، فلسطین، لبنان، اردن، عراق، عربستان، کویت و قطر انجام شده است.

این مرکز در یک کنفرانس مطبوعاتی از مقر خود در دوحه نتایج نظرسنجی مذکور را اعلام کرد. این نظرسنجی معمولا به شکل دوره‌ای توسط مرکز مذکور از سال ۲۰۱۱ انجام می‌شود.

 ۲۸۰۰۰ شهروند زن و مرد از کشورهای عربی فوق‌الذکر در این نظرسنجی که با مصاحبه حضوری انجام شده شرکت کرده‌اند. ۹۰۰ کارشناس زن و مرد مسئول انجام این نظرسنجی بوده‌اند.

نتایج این نظرسنجی نشان داده است که ۸۹ درصد از شهروندان کشورهای عربی معتقدند که سیاست‌های رژیم صهیونیستی تهدیدی برای امنیت منطقه عربی و ثبات آن است.  ۸۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی سیاست‌های آمریکا را تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه می‌دانند.

بخش اعظم شرکت کنندگان در نظرسنجی همچنین نظر مثبتی نسبت به اعتراضات و انقلاب‌های سال ۲۰۱۱ کشورهای عربی داشتند.