منابع مطلع بعد از ظهر شنبه به وقت تهران از آزمایش مثبت یک سناتور دیگر جمهوریخواه  امریکا در ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.

به نوشته وبگاه «اکسیوس» «ران جانسن» از ایالت «ویسکانسین» سومین سناتور جمهوری‌خواه آمریکاست که بعد از اعلام خبر کرونایی شدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهو این کشور، نتیجه آزمایش ابتلای به کرونای وی مثبت اعلام شد. سخنگوی سناتور جانسن گفته که وی روز 14 سپتامبر با تماس با فردی آلوده به این ویروس مبتلا شد و اینک برای بهبودی کامل در قرنطینه قراردارد. سناتور جانسن از منتقدان روسیه در زمینه مخفی نگه داشتن آمار و ارقام ابتلای شهروندان روس به کرونا است.

روز جمعه، تست کرونای ترامپ و همسرش مثبت اعلام شد و پس از آن نیز گزارش‌هایی از ابتلای دستکم ۹ تن از کارکنان و خبرنگاران و نمایندگان کنگره که در کاخ سفید حضور داشتند نیز مورد تأیید قرار گرفت.بامداد شنبه نیز رسانه‌های آمریکایی از انتقال رئیس‌جمهور آمریکا به بیمارستان نظامی والتر رید خبر دادند و درمان وی در این بیمارستان آغاز شده است.

بعد از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی میان دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در شهر کلیوند ایالت اوهایو، مقامات این شهر گفته‌اند تست کرونای ۱۱ نفر مثبت اعلام شده است. این مقامات مشخصاً گفته‌اند که ویروس از دست‌اندر‌کاران این مناظره به این افراد منتقل شده است.