وبسایت عبری‌زبان «واللا» نوشت که دولت آمریکا تلاش می‌کند با فشار به دولت لبنان، مذاکرات این کشور با رژیم صهیونیستی بر سر ترسیم حدود دریایی و استخراج گاز را آغاز کند.

به نوشته اسپوتنیک، واللا همچنین نوشت که «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، تلاش‌های وسیعی را آغاز کرده و با سفرهای مداوم به بیروت و تل آویو سعی دارد تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت‌و‌گوهای دو طرف را آغاز کند.

مسئولان صهیونیستی و آمریکایی در گفت‌و‌گو با این وبسایت مدعی شده‌اند که برخی لبنانی‌ها در پی انفجار بیروت و بحران اقتصادی پیش آمده، انعطاف بالایی در مسأله ورود به گفت‌و‌گوها با طرف اسرائیلی نشان داده‌اند.

بیش از ۳۰ سال است که هیچ گفت‌و‌گوی مستقیمی میان لبنان و رژیم صهیونیستی انجام نشده است و این در حالی است که این رژیم همچنان مانع از استخراج گاز در دریای مدیترانه از سوی لبنان می‌شود. پیش از این مسئولان لبنانی بارها اعلام کرده‌اند که از حد و مرز دریایی خویش در مقابل اسرائیل کوتاه نخواهند آمد.

ادعای روی خوش نشان دادن برخی مسئولان لبنانی به گفت‌و‌گو با رژیم صهیونیستی در حالی است که «محمد صالح» عضو دفتر سیاسی حزب‌الله امروز در یک نشست با حضور مقامات گروه‌های فلسطینی و احزاب لبنانی تأکید کرد، تا زمانی که در امت اسلامی خون مقاومت جریان دارد، توطئه سازش کشورهای عربی هیچ ارزشی نخواهد داشت.