حزب الله لبنان در واکنش به اقدام آمریکا در تحریم دو وزیر سابق لبنانی به بهانه حمایت آنها از حزب الله بیانیه‌ای صادر کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا   روز سه‌شنبه، «یوسف فینانوس» و «علی حسن خلیل» دو وزیر سابق لبنانی را به بهانه حمایت از حزب‌الله تحریم کرد.

به گزارش پایگاه خبری المنار، در این بیانیه آمده است: «از نظر اخلاقی، می‌بینیم که این تصمیم ناعادلانه نشان افتخاری برای دو دوست عزیز و برای همه کسانی است که دولت آمریکا آنها را به مقاوم بودن یا حمایت از مقاومت متهم می‌کند».

حزب الله افزود: «در وهله دوم، دولت آمریکا یک قدرت تروریستی است که ویرانی را در سرتاسر جهان گسترش می‌دهد و اصلی‌ترین حامی تروریسم صهیونیستی و تکفیری در منطقه ماست. آمریکا حق ندارد، افراد شریف و مبارزان مقاومت را تروریست معرفی کند و هر آنچه از این دولت صادر می‌شود محکوم و رد می‌شود».

حزب الله با تاکید بر اینکه سیاست تحریم ایالات متحده قادر به دستیابی به اهداف خود در لبنان نخواهد بود، گفت: «این سیاست هرگز به تسلیم شدن لبنانی‌ها و وادار کردن آنها به کوتاه آمدن از حقوق مربوط به حاکمیت ملی خود، منجر نخواهد شد؛ در عوض، این امر باعث افزایش پایبندی آنها به تصمیم‌گیری آزاد، حفظ عزت ملی و حاکمیت کامل آنها خواهد شد و مواضعی که امروز جنبش امل و رئیس جریان المرده در خصوص این تحریم‌ها بیان داشتند، این واقعیت را تأیید می‌کند.»

در پایان این بیانیه آمده اسـت: «ما در حزب الله بر همبستگی خود با دو برادر عزیز تاکید کرده  و در کنار آنها ایستاده‌ایم  و از موضع قاطع، راسخ و فداکارانه آنها در دفاع از لبنان ، آزادی و عزت آن استقبال می‌کنیم».