ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا روز جمعه اعلام کرد برای اولین بار پس از ده ماه، یک ناو هواپیمابر این کشور در خلیج فارس حضور یافت.

 

بنا به اعلام ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، ناو نیمیتز CVN-۶۸ با کشتی‌های موشکی (USS Princeton (CG-۵۹ و Philippine Sea (CG-۵۸) USS و ناوشکن هدایت شونده USS Sterett (DDG-۱۰۴ از تنگه هرمز عبور کرد.

در بیانیه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا آمده است: این ناوشکن در کنار همکاران منطقه‌ای و نیرو‌های ائتلاف وارد فعالیت خواهد کرد.

نیمیتز اولین ناو آمریکایی است که از زمان خروج ناو آبراهام لینکلن در نوامبر گذشته از آب‌های خلیج فارس، وارد این منطقه شده است.

ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن پس از ماموریت ۲۹۵ روزه در خلیج‌فارس و در نزدیکی آب‌های جنوبی ایران، به بندر «کواونادو» در کالیفرنیای آمریکا بازگشت.

ناو آبراهام لینکلن در اول آوریل ۲۰۱۹ بندر نورفالک در ویرجینیای آمریکا را به منظور انجام ماموریت در خاورمیانه ترک کرد. ناو هواپیمابر آمریکا در این ماموریت پوشش ۶۴ هزار مایل دریایی را در آب‌های منطقه بر عهده داشت. در ابتدا قرار بود آبراهام لینکلن در ماه اکتبر به بندر کورونادو وارد شود با این حال به دلیل تشدید تنش‌ها میان واشنگتن و تهران، زمان ماموریت آن در خلیج فارس تمدید شد.