مقامات دولت نجات ملی یمن و همچنین یک منبع سازمان ملل تایید کرد که دو هیئت از طرفین بحران در یمن روز پنجشنبه در سوئیس گرد هم می‌آیند تا تحت نظارت سازمان ملل به تکمیل مباحث حول پرونده اسرا و بازداشتی‌ها بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، یک مقام سازمان ملل گفت: این دو هیئت که پیش‌تر در اردن هم با یکدیگر ملاقات داشته‌اند، فردا چهارشنبه عازم سوئیس می‌شوند تا ظرف یک هفته گفت‌وگوهایی به منظور نهایی کردن توافق بر سر پرونده بازداشتی‌ها داشته باشند.

«محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد جنبش انصار الله یمن هم اعلام کرد: کمیته‌ای از انصار الله فردا با هواپیمای سازمان ملل صنعاء را به مقصد سوئیس ترک خواهد کرد.

رئیس کمیته امور اسرای یمن هم تاکید کرد که به منظور تکمیل بررسی‌ها درباره پرونده مبادله اسرا عازم ژنو می‌شوند.

دولت مستعفی یمن و انصارالله پیش از این در دسامبر ۲۰۱۸ به توافقی با یکدیگر بر سر مسائلی نظیر طرح بازاستقرار در استان الحدیده، تبادل اسرا و رفع محاصره تعز دست یافتند که به دلیل کارشکنی ائتلاف سعودی و خود دولت مستعفی این توافق دست و پا شکسته عملی شد.

چندین دور نشست مذاکره کننده طرف‌های یمن در امان پایتخت اردن درباره مبادله اسرا هم به توافقاتی منجر شد که هیچ کدام به مرحله اجرا نرسید؛ فقط کمیته ملی امور اسرای یمن بدون کمک سازمان ملل و از طریق میانجی‌های بومی تاکنون ده‌ها عملیات مبادله اسرا را با موفقیت انجام داده است.