به گزارش پارس به نقل از ايرنا، ابتدا و پس از دو ساعت انتظار خبرنگاران در ساختمان حقوق بشر سازمان ملل اعلام شد که هیات انصارالله به دلیل مشکلات اداری نتوانسته است وارد مقر سازمان ملل شود و از همان زمان بوی توطئه برای جلوگیری از رسیدن صدای مردم یمن به گوش جهانیان به مشام می رسید.

پس از آن در حالی که حمزه حوثی نماینده انصارالله در باشگاه مطبوعاتی ژنو مشغول صحبت بود، گروهی از یمنی های وابسته به آل سعود به او حمله کردند و وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

یک منبع آگاه لبنانی به خبرنگار ایرنا در این نشست گفت: نماینده سازمان ملل در یمن در این کارشکنی ها و جلوگیری از ورود هیات انصارالله به ساختمان حقوق بشر و جلوگیری از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی وی دست داشت زیرا وی پیش از آن نماینده خود را برای دیدار با حمزه الحوثی فرستاده و باعث تاخیر یک ساعته وی شده بود.

وی افزود: هدف آن ها از این کار مایوس کردن خبرنگاران از مصاحبه با وی و ترک نشست مطبوعاتی وی بود و پس از اینکه وی نیز به ساختمان مورد نظر رسید مشکلات دیگری برای وی به وجود آوردند و در نهایت پس از اینکه وی موفق شد وارد محل مورد نظر شود، تنها چند دقیقه توانست با خبرنگاران سخن بگوید و این در حالی بود که اغلب خبرنگاران این محل را ترک کرده بودند زیرا از آمدن وی ناامید شده بودند.