تماس‌های «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان برای باز کردن گره کرسی وزارت دارایی (جهت تشکیل دولت جدید) به جایی نرسیده است.

اخبار بین الملل- در این گزارش آمده که،  ماکرون  تصمیم گرفته برای تسریع در تشکیل دولت جدید لبنان شخصاً مداخله کند و برای همین، با نبیه بری برای میانجی‌گری در حل گره کرسی وزارت دارایی و به تبع آن گشایش در تولد دولت جدید، تماس گرفته است.

وبگاه خبری النشره نوشت، طبق جدیدترین اطلاعات، این تماس رئیس جمهور فرانسه به جایی نرسیده و نتیجه نداده است.  در همین ارتباط، « سعد الحریری » نخست‌وزیری پیشین نیز با نبیه بری دیداری به منظور حل همین گره داشته اما به نتیجه قابل ذکری نرسیده است.

شبکه «ال بی سی»  لبنان  هم ضمن بیان اینکه دو گانه شیعی (حزب الله و امل) بر موضع خود تأکید دارند و حاضر به واگذاری کرسی وزارت دارایی نیستند، نوشت، تماس رئیس جمهور فرانسه با لبنان نیز نتوانسته گره از کرسی وزارت دارایی باز کند تا دولت جدید سریعتر شکل بگیرد.

پیش‌تر اعلام شده بود، پیش‌نویس پیشنهاد «مصطفی ادیب» نخست‌وزیر مکلف برای دولت آینده که متشکل از ۱۴ وزیر است، آماده است و شنبه یا دوشنبه این هفته آن را به «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان ارائه خواهد کرد.

روزنامه «النهار» هم نوشت،  آمریکا و عربستان سعودی با تحرکات رئیس‌جمهور فرانسه در لبنان به منظور تشکیل دولت جدید همراه هستند و پاریس لیستی شامل ۱۵ نفر برای تشکیل دولت جدید لبنان ارائه داده است