«الهام الملیجی» تحلیلگر سیاسی و خبرنگار مصری، سفر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به لبنان و عراق را علیه جبهه مقاومت در این دو کشور توصیف کرد.

پایگاه خبری المعلومه به نقل از الملیجی گزارش داد: «سفر رئیس جمهور فرانسه در راستای طرحهای جدید جهانی پس از ویروس کروناست».

وی ادامه داد: «اروپاییها در حال حاضر در تلاش هستند که نفوذ گذشته خود در منطقه را به هر طریق ممکن، به دست بیاورند».

این تحلیلگر مصری تصریح کرد که سفر ماکرون در مراحل نخست تحرکات وی در منطقه است و در راستای بازپسگیری جایگاه فرانسه به شیوه صهیونیستی-آمریکایی است.

الملیجی خاطر نشان کرد، وعده‌های ماکرون مبنی بر کمک به لبنان و عراق هم در راستای ایفای همین نقش است.

وی در پایان تأکید کرد،  سفر ماکرون به لبنان عراق، یک بخش از توطئه صهیونیستی-غربی جدید علیه جبهه مقاومت در منطقه است.

ماکرون هفته گذشته و در جریان سفر به لبنان به مقامات این کشور تا پایان ماه اکتبر (۱۰ آبان) برای آغاز برنامه اصلاحات مهلت داد.

رئیس جمهور فرانسه هشدار داد که کشورش در صورت کارشکنی در مسیر اجرای اصلاحات مورد نظر پاریس، تحریم‌هایی علیه سیاستمداران لبنانی وضع خواهد کرد.

ماکرون پس از لبنان، در چهارشنبه 12 شهریور ماه جاری  به بغداد سفر کرد و طی آن در نشستی که چندین ساعت طول کشید با «برهم صالح»، رئیس‌جمهور، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق و «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان گفت‌وگو کرد.

«صباح العکیلی» تحلیل‌گر سیاسی عراق، درباره سفر ماکرون به بغداد می‌گوید که این سفر منطبق بر چشم‌انداز پاریس برای به دست گرفتن پرونده منطقه و تثبت نفوذش در آن و دفاع از منافع خود در منطقه با بهره‌برداری از مشغول بودن ایالات متحده آمریکا به انتخابات ریاست‌جمهوری است