رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند به‌زودی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا توافق بین مغرب و رژیم صهیونیستی را اعلام خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی «ان ۱۲» رژیم صهیونیستی و روزنامه جروزالم‌پست شنبه شب نوشتند که «دونالد ترامپ»، قصد دارد آغاز پروازهای مستقیم بین رژیم صهیونیستی و مغرب را اعلام کند.

رسانه‌های صهیونیستی دیروز بعداز ظهر گزارش دادند که قرار است تا ساعاتی دیگر رئیس جمهور آمریکا عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی را اعلام کند و ترامپ طی توییتی آن را رسما اعلام کرد و متعاقب آن، بیاینه مشترک سه‌جانبه‌ای منتشر شد.

اعلام این توافق کمتر از یک ماه از اعلام توافق مشابه بین امارات و رژیم اشغالگر قدس صورت گرفت. ناظران و تحلیلگران منطقه معتقدند که محال است این توافق بدون چراغ سبز عربستان سعودی و رضایت این کشور حاصل شود.

به رغم استقبال از این توافق در سطح مقامات عربی منطقه، مردم بحرین، گروه‌های فلسطینی از مقاومت گرفته تا تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس و نهادهای مستقل در کشورهای عربی، دولت نجات ملی و دولت مستعفی یمن این توافق را محکوم کرده‌اند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان دیروز در واکنش به این توافق، آن را خیانت به آرمان فلسطین و قدس دانست و سفیر خود را از بحرین فراخواند.

جرد کوشنر، داماد صهیونیست و مشاور ارشد ترامپ گفته است که این توافق شامل افتتاح سفارت‌خانه‌ها نیز می‌شود. قرار است توافق امارات و رژیم اسرائیل سه‌شنبه این هفته در کاخ سفید به امضا برسد، وزیر خارجه بحرین به همراه ولی‌عهد این کشور دراین مراسم نیز حضور خواهند داشت.