پیتر استرزوک، مامور سابق اف بی آی که در تحقیقات مرتبط با دخالت احتمالی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا حضور دارد معتقد است دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا یک تهدید برای امنیت ملی این کشور محسوب می‌شود.

استرزوک که به سبب ارسال متن‌های ضد ترامپ از سمت خود اخراج شد، نقشی محوری در تحقیقات مربوط به ایمیل‌های هیلاری کلینتون، نامزد سابق حزب دموکرات و همچنین مراودات بین روسیه و ترامپ ایفا کرده است. با این حال، پس از اخراجش تا به امروز سکوت کرده بود. او به تازگی در کتاب جدیدش تحت عنوان «در معرض خطر» ضمن انتقاد از شیوه مدیریتی ترامپ، او را یک تهدید برای امنیت ملی آمریکا خوانده است.

این عامل سابق اف بی آی در این کتاب که قرار است سه شنبه منتشر شود ضمن اذعان به اینکه اف بی آی با دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۶ اشتباه بزرگی کرده است به افشاگری در خصوص تحقیقات سیاسی در دولت ترامپ و شخص وی پرداخته است.

استرزوک در ابتدا مخالف تحقیق در ارتباط با اقدامات رئیس جمهور آمریکا برای پیروزی در انتخابات بود. اما اخیرا در یک ارزیابی تند وتیز نتیجه گیری کرده است که ترامپ فردی فاسد و تهدیدی برای امنتی ملی است. تحقیقات وی نشان داده است که ترامپ به دریافت کمک سیاسی از رقبایی مانند روسیه تمایل دارد و در همین راستا برای از بین بردن هر آنچه که آمریکا از آن حمایت می‌کند، تلاش می‌کند.

عامل سابق اف بی آی در کتاب خود اقدامات ترامپ را مخصوصا در زمینه دریافت کمک از روسیه را خلاف میهن پرستی توصیف کرده و معتقد است ترامپ با چنین اقداماتی امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد.

او در بخش دیگری از کتابش تحقیقات آشکار از ترامپ و دولتش را یک اشتباه عنوان کرده و می‌گوید این بررسی‌ها نه تنها موجب خشم جمهوری خواهان شد بلکه دولت ترامپ را به یک دولت پنهان تبدیل کرد.