«مایکل کوهن» وکیل سابق و کار چاق‌کن « دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا در بخش‌هایی از کتاب خود، رئیس‌جمهور آمریکا را به فساد و کلاهبرداری متهم کرد.

بنا بر گزارش وبگاه «هیل»، مایکل کوهن در کتاب خود تحت عنوان:‌ «بی‌وفا: داستان حقیقی وکیل سابق دونالد ترامپ»، تأکید می‌کند که رئیس‌جمهور آمریکا «مرتکب همان جرایمی شده است» که وی به موجب این جرایم به زندان فدرال افتاد.

کوهن در سال ۲۰۱۸ از سوی یک قاضی فدرال به جرم دادن حق السکوت به دو زن در جریان مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به سه سال زندان محکوم شد.

طبق گزارش شبکه بی بی سی، کوهن به نمایندگی از دونالد ترامپ مبلغی را به دو زن داده بود تا در مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶، در خصوص رابطه غیرمشروع خود با ترامپ سکوت پیشه کنند.

از طرف دیگر، کوهن همچنین اعتراف کرد که علاوه بر تخلف انتخاباتی به کنگره دروغ هم گفته است.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کوهن در بخشی از کتابش از خود بعنوان «شاهد اصلی» توطئه حق‌السکوت یاد می‌کند که همین امر می‌تواند اتهاماتی را علیه ترامپ بعد از پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش وارد کند.

وی ترامپ را «استاد جرایم سازمان‌یافته» و «متقلب بزرگ» توصیف کرد و در بخشی از کتاب خود به عقاید نژادپرستانه ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ نیز اشاره کرد.

وکیل سابق رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص گفت که ترامپ در خصوص نقش لاتین‌تبارها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته بود: «آنها مثل سیاهپوستان خیلی احمق هستند که به من رأی نمی‌دهند. آنها جزء آدم‌های من نیستند».

کوهن در بخشی از کتاب خود که قرار است روز سه شنبه هفته جاری منتشر شود، رئیس‌جمهور آمریکا را به فساد اخلاقی متهم می‌کند و به برخی از اظهارنظرات غیراخلاقی وی درباره زنان نیز اشاره می‌کند.

طبق گزارش شبکه بی بی سی، مایکل کوهن یکی از شخصیت‌های نزدیک به ترامپ محسوب می شد که زمانی تأکید کرده بود حاضر است به خاطر ترامپ، مورد اصابت گلوله قرار گیرد.