سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدام دولت آلمان در اتهام به حزب الله لبنان با عنوان «ترویج مبارزه مسلحانه با ابزارهای تروریستی» را به شدت محکوم کرد و گفت: ظاهرا برخی کشورها در اروپا مواضع خود را بدون در نظر گرفتن واقعیات منطقه غرب آسیا و تنها با در نظر گرفتن اهداف ماشین تبلیغاتی رژیم صهیونیستی و رژیم سردرگم آمریکا اتخاذ می کنند.

سید عباس موسوی افزود: تصمیم دولت آلمان در بی احترامی کامل آن کشور به دولت و ملت لبنان اتخاذ شده؛ زیرا حزب الله بخشی رسمی و مشروع از دولت و پارلمان این کشور و همواره یک حزب سیاسی تاثیرگذار در عرصه ثبات سازی سیاسی این کشور بوده که از پشتوانه وسیع مردمی در لبنان و منطقه برخوردار است.

موسوی افزود: تصمیم دولت آلمان همچنین در بی تدبیری کامل علیه نیرویی اتخاذ شده است که جایگاه کلیدی در مبارزه با تروریسم خشن داعش در منطقه داشته و دارد. از این جهت دولت آلمان باید پاسخگوی تبعات منفی تصمیم خود بر مبارزه با گروه های واقعی تروریستی در منطقه باشد.

در نخستین ساعات بامدادی دیروز (پنج‌شنبه) پلیس آلمان در چند ایالت این کشور علیه انجمن‌های وابسته به حزب‌الله و پیروان این گروه به‌طور همزمان وارد عمل شد. ساختمان مساجد و مراکز تجمع نیروهای وابسته به حزب‌الله مورد تفتیش قرار گرفته است.

طرفداران حزب‌الله و انجمن‌های نزدیک به آن متهم شده‌اند که از خشونت علیه اسرائیل جانبداری می‌کنند و موجودیت این رژیم را به‌رسمیت نمی‌شناسند.

اشتیو آلتر، سخنگوی وزارت کشور آلمان نیز با انتشار یک پست توییتری اعلام کرده که این اقدام آلمان از آن حکایت دارد که دولت حتی در شرایط بحرانی نیز قادر به پیشبرد وظایف خود است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم این اقدام دولت را تمجید کرده در گفتگوی کوتاهی با روزنامه "دی‌ولت" آلمان گفت: حزب‌الله حق موجودیت اسرائیل را انکار می‌کند، با خشونت و ترور تهدید می‌کند و سامانه‌های موشکی خود را به‌شدت گسترش می‌دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا هم روز پنج‌شنبه طی بیانیه‌ای رسمی از اقدام اخیر دولت آلمان علیه حزب‌الله لبنان تمجید کرد.

در بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص ممنوع شدن فعالیت‌های حزب‌الله در آلمان منتشر کرده، آمده است: «ما از آلمان بابت ممنوع کردن فعالیت‌های حزب‌الله در این کشور به‌طور کامل و همچنین بابت اقدام قاطعانه‌اش علیه افراد مظنون به حمایت از حزب‌الله تمجید می‌کنیم.»