به گزارش پارس نیوز، خبرگزاری العهد نیوز عراق در گزارشی به قلم محمود المفرجی الحسینی تحت عنوان" آمریکا شرط بندی اش درباره ایران را باخت و اعلام کرد که جنگی رخ نمی‌دهد" نوشت: جهان امروز صبح چشمانش را باز کرد و دو اظهارنظر مهم را دید، اولی از زبان آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و دیگری از زبان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که هر دو تاکید می‌کنند "هیچ جنگی رخ نخواهد داد".

در این گزارش آمده است: این دو اظهارنظر به بحث و جدل در رابطه با امکان وقوع جنگ در خاورمیانه میان آمریکا و ایران پایان داد و آمریکا علیرغم ارسال تجهیزات نظامی به خلیج (فارس) به منظور ایجاد فشار بر ایران اهداف خود را محقق نکرد زیرا ایران تسلیم این تهدیدات نشد .

نویسنده در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان عالی رتبه کشور پرداخت و نوشت: رهبر معظم ایران مذاکرات با آمریکا در این شرایط را به "سمی کشنده" توصیف کرد و اعلام کرد که گزینه نهایی ملت ایران مقاومت است.

در ادامه گزارش این رسانه عربی آمده است: پس از این اظهارات مهم از سوی ایران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ظاهر شد و سخنانی ایراد کرد که مفاد آنها عدم وقوع جنگ است؛ ترامپ گزارش نیویورک تایمز مبنی بر تصمیم آمریکا برای ارسال ۱۲۰ هزار سرباز آمریکایی به خاورمیانه به منظور مقابله با حمله احتمالی از سوی ایران را تکذیب کرد و این گزارش را جعلی خواند.

نویسنده می‌گوید: علاوه بر این دو اظهار نظر، اظهارنظر دیگری را نیز می‌توان به آنها الحاق کرد که به طور واضح نشان دهنده موضع آمریکا است و آن اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از مسکو است؛ پمپئو اعلام کرد که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست.

در این گزارش آمده است که خلاصه موضوع به شرح ذیل است:

۱- واشنگتن به خوبی می‌داند که ایران می‌تواند تمام منافع آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار دهد و این مساله باعث می‌شود که آمریکا قبل از اینکه با ایران وارد جنگ شود هزاران بار فکر کند.

۲- تعامل دیپلماسی ایران با دشمنش یعنی آمریکا بر گرفته از اصول دینی و اعتقادی است بنابراین ایران سر این مساله هیچ تعارفی ندارد و آن را منبع قدرت خود می‌داند.

۳- هدف آمریکا از ارسال تجهیزات نظامی"ترسناک" خود به خلیج (فارس) تنها رساندن پیام به ایران نیست بلکه پیامی به طرف‌های متعدداست که مهم‌ترین آنها کشورهای بزرگی است که در منطقه نقش ایفا می‌کنند از جمله روسیه و دیگر کشورهای هم پیمان ایران.

۴- همچنین هدف دیگر آمریکا از ارسال تجهیزات نظامی و تشدید تنش با ایران مطلع شدن از واکنش تهران و واکنش هم پیمانان ایران خصوصاً روسیه است.

۵- ممکن است این تحرکات آمریکا پیامی به کشورهای خلیج (فارس) باشد تا مقدمه‌ای برای تحریک دوباره آنها باشد.

۶- مهم‌ترین نکته در این معادله این است که آمریکا آماده وارد شدن در جنگ با ایران نیست زیرا به خوبی می‌داند که اولین هدف ایران رژیم صهیونیستی خواهد بود و هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی به معنای وارد کردن بزرگترین و قوی‌ترین ضربه به آمریکا است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سه شنبه شب در دیدار کارگزاران نظام، مذاکره با دولت کنونی امریکا را سمّ مضاعف خواندند و یادآور شدند که جنگی نخواهد شد، بلکه برخورد، برخورد اراده هاست.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در حضور خبرنگاران در کاخ سفید، با جعلی خواندن خبر "اعزام ۱۲۰ هزار نیروی آمریکایی به خلیج فارس" مدعی شد: من چنین برنامه‌ای ندارم. امیدوارم که کار به چنین برنامه‌ای نکشد اما اگر بکشد، نیروهای بیشتری به آنجا اعزام خواهم کرد.

نیویورک تایمز روز دوشنبه به نقل از یک منبع معتبر، در مقاله‌ای مدعی شده بود که پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا هفته گذشته طرحی برای اعزام ۱۲۰ هزار نیروی آمریکایی به خاورمیانه را به مقامات ارشد شورای امنیت ملی آمریکا ارائه کرده است. این خبر کذب با هدف عملیات روانی برای تشدید گزاره جنگ در مخاطبین داخلی و منطقه‌ای در برخی از رسانه‌های خارجی دست به دست شده بود.