به گزارش پارس نیوز، 

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در واکنش به کشتار مسلمانان در دو مسجد نیوزیلند در حساب توئیتری خود نوشته است:

” بی مجازات بودن ترویج نژادپرستی در به اصطلاح دموکراسی های غربی به این می انجامد که:

– در فلسطین مزدوران اسرائیلی با ورود به مسجد به مسلمانان اهانت می‌‌کنند.

– در زلاندنو تروریست ها کشتار ۴۹ نمازگزار را به‌صورت زنده پخش می کنند.تزویر و دورویی غربی‌ها در حمایت از اسلام هراسی به نام آزادی بیان باید متوقف شود.”

از سوی دیگر، حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن در صفحه توئیترش با اشاره به اقدام تروریستی به نمازگزاران جمعه در مساجدی در کرایست چرچ نیوزیلند نوشت: «سیاه‌ترین روز در تاریخ معاصر نیوزیلند و روزی تلخ برای تمامی مسلمانان: ۴۰ کشته و ۲۰ زخمی در دو مسجد، قربانی افراط‌گرایی و اسلام ستیزی.»

واکنش رسانه های خارجی

یکی از جنبه های قابل تامل حمله تروریستی دیروز در نیوزیلند، نحوه مواجهه رسانه های غربی و حتی برخی رسانه های عربی با موضوع است. بی بی سی، رویترز و یورونیوز که کوچک ترین نزاع و چاقوکشی یک سیاهپوست به یک شهروند انگلیسی را در شهر لندن، فقط به علت آن که نسل قبلی آن سیاهپوست مسلمان بوده، حمله ای تروریستی می خوانند، در توصیف خبر کشته و زخمی شدن بیش از صد مسلمانی که در حال نماز بوده اند، از لفظ «حمله» استفاده نموده اند و جالب‌تر آنکه رسانه ای چون العربیه هم، خط خبری رسانه های غربی را دنبال کرده است.

واکنش نژادپرستانه سناتور استرالیایی

سناتور فریزر آنینگ سناتور استرالیایی در بیانیه ای عجیب درباره حمله تروریستی نیوزیلند علت این حمله نژادپرستانه را مهاجرت مسلمانان به این کشور و برنامه مهاجرتی دولت نیوزیلند که به مسلمانان اجازه می‌دهد وارد کشور شوند خواند!وی در ابتدای بیانیه خود با بیان اینکه من با هر نوع خشونت در هر جامعه‌ای مخالف هستم، گفت: من همیشه همه اقدامات مسلحانه را محکوم می‌کنم.

فریزر در عین حال گفت: مثل همیشه گروه‌های چپ و رسانه‌ها می‌خواهند ادعا کنند که علت حمله امروز و تیراندازی قوانین مربوط به حمل سلاح یا دیدگاه‌های مربوط به ملی گرایی است. اغلب آنها سکوت می‌کنند یا درباره «حملات گرگ تنها» و «بیماری روانی» صحبت می‌کنند و هیچ صحبتی از اسلام نمی‌کنند. اما همه اینها بی اساس هستند.وی در ادامه مدعی شد؛ علت واقعی خونریزی در خیابان‌های نیوزیلند برنامه مهاجرتی است که به مسلمانان دیوانه اجازه می‌دهد به نیوزیلند مهاجرت کنند. در ادامه این بیانیه جانبدارانه و نژادپرستانه آمده است؛ بگذارید شفاف باشیم، درحالی‌که مسلمان‌ها امروز قربانی شدند، اما معمولا آنها خودشان مجرم هستند. در سراسر جهان مسلمانان به اسم اعتقاداتشان مردم را می‌کشند. واقعیت این است که اسلام مانند ادیان دیگر نیست؛ این مذهبی است که هم ردیف فاشیسم است. آنها مردم را می‌کشند و به خاطر اعتقاداتشان خودشان را سرزنش نمی‌کنند.