به گزارش پارس نیوز، 
طی کنفرانس بررسی برنامه موشکی آمریکا در سال 2019

 در ادامه موضع‌گیری‌های واشنگتن علیه برنامه موشکی ایران، این‌بار یک مقام ارشد دولتی آمریکا اعلام کرد که سامانه‌های موشکی آمریکایی مستقر در قاره اروپا، با هدف مقابله با تهدیدات تهران هستند.

یک مقام ارشد دولتی آمریکا شامگاه چهارشنبه طی ویدئو کنفرانسی در بررسی برنامه پدافند موشکی آمریکا برای سال 2019، گفت: «توانمندی‌های موشکی ما در وهله اول، جلوتر از تهدیدات کشورهای سرکش خواهد بود. برای مثال، نیروهایی که ما در اروپا مستقر کرده‌ایم با هدف مقابله با تهدیدات فرامنطقه‌ای ایران است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» دیگر مقام آمریکایی – که نام او نیز افشا نشد – در این کنفرانس ادعا کرد که برنامه پدافند موشکی جدید واشنگتن با هدف مقابله با تسحلیات موشکی جدید ایران مانند موشک‌های کروز، مافوق صوت و بالستیک ایران است.

در بخش دیگری از این کنفرانس، مقامات آمریکایی به تشریح برنامه موشکی سال 2019 خود در تقابل با دیگر کشورها پرداخته و تصریح کردند: «ایالات متحده هنوز هم برای مقابله با حمله اتمی (احتمالی) روسیه یا چین، به بازدارندگی اتمی توسل می‌جوید».

این در حالی است که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا دو روز پیش در صفحه شخصی توئیتر خود با مطرح کردن ادعاهای تکراری علیه ایران، مدعی شده بود که پرتاب ماهواره‌ای تهران در تناقض با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل بوده و این عمل جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که به‌دنبال دستیابی به توانمندی موشکی برای حمله به اروپا و غرب آسیا هستند.

ایران اعلام کرده که پرتاپ ماهواره فقط مصارف علمی دارد. روز سه‌شنبه (25 دی ماه) سازمان فضایی ایران از پرتاب ماهواره «پیام» ساخت دانشگاه امیرکبیر به فضا، توسط موشک ماهواره‌بر «سیمرغ» خبر داد. 

اطلاعیه شماره ۵ سازمان فضایی ایران در خصوص پرتاب این ماهواره می‌گوید: «پیام در سحرگاه روز ۲۵ دیماه ۱۳۹۷ ماهواره پیام توسط پرتابگر سیمرغ به فضا پرتاب شد که مطابق گزارش های اولیه و داده های دریافتی در این پرتاب، دستیابی به سرعت مداری لازم محقق نشد و ماهواره به درستی در مدار تزریق نشد» (جزئیات بیشتر).

ادعاهای رژیم آمریکا در حالی است که در قطعنامه مذکور شورای امنیت، هیچ محدودیتی برای برنامه فضایی ایران در نظر نگرفته و بند مرتبط با برنامه موشکی آن نیز غیرالزام‌آور بوده و به موشک‌های طراحی شده برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای، محدود است.

تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تهدیدآمیز جلوه دادن برنامه فضایی ایران در حالی است که به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز» حتی جامعه اطلاعاتی و نظامی آمریکا هم موضع پامپئو را قبول نداشته و برنامه فضایی ایران را تهدید نمی‌داند.