به گزارش پارس نیوز، 

 مرتضی براری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز با قاطعیت می توان ادعا کرد که با تکیه بر توان و تخصص جوانان ایرانی، در طراحی و ساخت ماهواره توانمند شده ایم و اگر نگاهی به چند سال گذشته بیاندازیم، متوجه پیشرفت روزافزون کشور در توسعه فناوری فضایی خواهیم شد.

وی گفت: ماهواره «پیام» نسبت به آخرین ماهواره ایران که در مدار قرار گرفت، وزنی ۲ برابر، ارتفاع مداری ۲ برابر و قدرت تفکیک ۱۰ برابر بهتر دارد و طول عمر مداری آن ۱۶ برابر افزایش داشته و از رده ماهواره های تحقیقاتی به ماهواره های عملیاتی و کاربردی ارتقا پیدا کرده است. به زبانی ساده حوزه فناوری فضایی رشدی ۴۰ برابری را تجربه کرده است.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه هم اکنون به توانی در طراحی و ساخت ماهواره دست پیدا کرده ایم که می توانیم نمونه ماهواره پیام را ظرف مدت ۶ ماه بسازیم، افزود: این پیشرفت را مدیون نیروی متخصص با انگیزه و خلاقی هستیم که هیچ محدودیتی مانع تلاش آن ها برای پیشرفت کشور نیست و به این سرمایه ارزشمند می بالیم.

وی با اشاره به اینکه این روزها با مطالعه نظرات مردم مشخص است که جامعه هنوز به شناخت کافی نسبت به ظرفیت و قابلیت های فضایی نرسیده است، ادامه داد: فناوری فضایی نقشی استراتژیک در توسعه حال و آینده کشور دارد و بی توجهی به این بخش آسیب جدی به آینده کسب وکارها و اشتغال در کشور خواهد زد.

معاون وزیر ارتباطات مطالبه گری و احساس نیاز در جامعه را لازمه توسعه صنعت فضایی در کشور دانست و گفت: در این مسیر به کمک و همدلی تمام علاقمندان و فعالان این حوزه داریم؛ باید در معرفی کاربردهای فناوری فضایی در افزایش رفاه و توسعه کشور بیشتر تلاش کنیم و سهم فناوری فضایی را در زندگی مردم نهادینه کنیم تا بستر ورود شرکت های خصوصی و کسب وکارهای جدید مهیا شود.

براری درمورد جلسه امروز خود با سردبیران رسانه ها نیز گفت: امروز جلسه ای بسیار صمیمی و بی تعارف با مدیران مسئول و سردبیران رسانه ها داشتم و در خصوص دستاوردها و توفیقات حوزه فضایی گزارشی ارائه شد و پاسخگوی سوالات حاضران بودم؛ کاربردها و خدمات این فناوری تشریح شد و ظرفیت بالای اقتصادی این حوزه را معرفی کردیم.

وی تاکید کرد: رسانه ها ابزاری قدرتمند در جهت دهی افکار و ارتقا سطح آگاهی عمومی هستند و ضمن تشکر از تلاش بی وقفه و صادقانه این عزیزان، امیدواریم در یک تعامل نزدیک و پایدار با تمام رسانه ها، قابلیت ها و ظرفیت های اقتصادی این فناوری را به جامعه معرفی کنیم و بتوانیم هر چه سریع تر بسترساز اشتغال و ارائه خدمات در کشور باشیم.