به گزارش پارس نیوز، 

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان امروز در مصاحبه با خبرگزاری آلمانی «دِ. پِ. آ» خاطرنشان کرد: کشورش، مخالف استقرار موشک‌های میان برد اتمی در آلمان و کل اروپاست.

وی تاکید کرد: چنانچه پیمان سی ساله منع موشک‌های هسته‌ای میان برد میان روسیه و آمریکا در خصوص ممنوعیت استفاده از این موشک‌ها از بین رود، در آن صورت آلمان در برابر (استقرار) تسهیلات هسته‌ای جدید مقاومت خواهد کرد. به بیانی گویاتر، استقرار موشک‌های میان برد جدید در خاک آلمان با مقاومت گسترده‌ای روبرو خواهد شد.

در همین حال راشاتودی هم که بخش دیگری از این مصاحبه را منتشر کرده بود، نوشت: پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد تاکنون واشنگتن را از استقرار چنین موشک‌هایی در اروپا بازداشته است. دو کشور آمریکا و روسیه، یکدیگر را به نقض این پیمان متهم می‌کنند. اما هر دو، هرگونه تخلف در زمینه وظائفشان را نیز رد می‌کنند.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی اروپا نباید به صحنه‌ای از مناقشه بر سر توسعه و اشاعه این تسلیحات تبدیل شود.

به اعتقاد این دیپلمات ارشد آلمانی، اقدام به استقرار و اشاعه تسلیحات هسته ای، آنهم در واکنش به موارد نقض این پیمان در واقع از همان منطق دوران جنگ سرد تبعیت می‌کند. ماس با اشاره به آنکه تسلیح هسته‌ای واقعا یک پاسخ اشتباه است، تصریح کرد: خط مشی‌های دهه هشتاد میلادی، کمکی در پاسخ دهی به سئوالات امروز ما نمی‌کند.