به گزارش پارس نیوز، 

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای که روز سه شنبه منتشر کرد، ادعا‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ارتش ترکیه را رد کرد.

در این بیانیه که در پایگاه رسمی وزارت دفاع ترکیه منتشر شده، آمده است: ما ادعا‌های نامناسب و بی اساس بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره ارتش ترکیه را که هدف آن انحراف افکار در خصوص اتهامات مربوط به فساد او و مشکلات سیاسی در داخل اسرائیل است، رد می‌کنیم. ­

این بیانیه می‌افزاید: ارتش ترکیه در طول تاریخ باشکوه خود هرگز هیچ اقدام یا عملیاتی که برایش تحقیرآمیز باشد، انجام نداده است. کسانی که دستانشان به خون کودکان فلسطینی آغشته است، همانند گروه تروریستی پ ک ک که به روی کودکان تیراندازی می‌کند، نمی‌توانند ارتش ترکیه را که ضامن صلح است لکه دار کنند، زیرا ترکیه هرگز مرتکب قتل کودکان و نوزادان نشده است.

این بیانیه تصریح کرد: عملیات صلح در قبرس، مبارزه با تروریسم,​ عملیات سپر فرات و عملیات شاخه زیتون نمونه‌هایی هستند که نشان می‌دهند حتی در شرایطی که پیچیده‌ترین عملیات نظامی در جریان است، نیرو‌های مسلح ترکیه ترجیح داده اند عملیات را به تعویق بیندازند تا امنیت غیرنظامیان و افراد بی گناه، تاریخ، ​ اماکن مقدس، ​اماکن فرهنگی و نیز محیط زیست تأمین شود.