به گزارش پارس نیوز، 

دولت سودان روز چهارشنبه اخبار منتشر شده در ارتباط با ملاقات محرمانه با مقامات رژیم صهیونیستی در استانبول ترکیه را تکذیب کرد.

به تازگی کانال ۱۰ اسرائیل در گزارشی مدعی شده بود که مقامات امنیتی سودان مذاکراتی محرمانه را با همتایان اسرائیلی خود در استانبول ترکیه انجام داده‌اند.

این گزارش مدعی شده بود که ملاقات میان مقامات سودانی و اسرائیلی با هدف برقراری روابط دوجانبه میان دو طرف دنبال شده است.

در همین ارتباط نیز سخنگو و وزیر اطلاعات دولت سودان هرگونه اخباری پیرامون مذاکره سری با مقامات اسرئیلی در استانبول ترکیه را ساختگی و بی‌اساس عنوان کرد.

وزیر اطلاعات سودان افزوده است که کشورش دارای اختلافات عمیق ایدئولوژیک، سیاسی و مذهبی با اسرائیل است و هیچ‌گونه گفتگویی در این شرایط انجام نخواهد شد.

اخبار پیرامون مذاکره مقامات صهیونیستی و سودانی پس از آن منتشر شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل‌آویو با ادریس دبی، رئیس جمهور چاد دیدار و گفتگو کرد.

در حالی که سودان هیچ گونه روابط رسمی با رژیم صهیونیستی ندارد، اما یک کارشناس امنیتی در کانال ۱۰ اسرائیل مدعی شده بود که رئیس جمهور چاد با سفر به تل‌آویو به دنبال زمینه‌سازی برای عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای سودان، نیجریه و مالی است. ادعایی که حال با تکذیب رسمی وزیر اطلاعات سودان بی‌اساس بودن آن مشخص می‌شود.